ראשי הערים ב"ב ות"א הציגו מתווה משותף לחזרה ללימודים

    איתי גדסי No Comments on ראשי הערים ב"ב ות"א הציגו מתווה משותף לחזרה ללימודים

    ראשי הערים של בני ברק ותל אביב-יפו מציגים מתווה משותף לחזרה מיידית ללימודים ללא תוספת תקציבי:
    התמקדות במספר מצומצם של מקצועות לימוד • הגבלת מספר הילדים בכתה ולמידה בקפסולות • בדיקות סקר לצוותים החינוכיים • הישענות על כ"א הקיים ללא תוספת תקציב • שילוב בין למידה בכיתות ללמידה במרחבים חוץ כיתתיים ולמידה מרחוק

    כיתה • אילוסטרציה
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין וראש עיריית תל אביב- יפו רון חולדאי יוצאים היום (חמישי) בקריאה משותפת למשרדי החינוך והבריאות להחזיר מיידית את הלימודים ומציגים מתווה המיועד לכיתות א'-יב ועומד בתנאי משרד הבריאות.

    המתווה המוצע גובש בעבודת מטה משותפת במטרה לאפשר חזרה מיידית ובטוחה לבתי הספר, בהתאם להנחיות משרד הבריאות וללא צורך בתוספת כ"א וללא תוספת תקציבית. המתווה מתייחס לכלל הרשויות במדינת ישראל ומאפשר לראשיהן לאמצו לטובת הילדים המשוועים לחבריהם והנחיית המחנכים.

    בפניה שהועברה היום לשרי החינוך והבריאות כותבים ראשי הערים כי: "מניסיוננו, מאז פרוץ המשבר, הריחוק מבתי הספר והמעבר ללמידה מרחוק הסבו לתלמידים נזקים חברתיים ורגשיים. המשך הלמידה מרחוק, ללא חזרה לכיתות בטווח הנראה לעין (לפחות בשכבות ה'-י"ב) או במתכונת חלקית (לשכבות א'-ב'), צפוי להחמיר את המצב. משכך, המתווה שגיבשנו נועד בראש ובראשונה לתת מענה לבעיות שזיהינו בתחום החברתי והרגשי, שהן מנת חלקם של תלמידים מכל הרשויות בישראל".

    ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין: "לאור הקשיים הרבים שחווים הילדים בשתי הערים השכנות בימים אלה, כמו חבריהם בכל הארץ, החלטנו שני ראשי הערים להניע מהלך חלוצי ומהיר שיאפשר חזרה ולו חלקית ומדורגת לשגרת לימודים של מערכת החינוך העירונית הרשמית. צריך לזכור שאפשרויות הלמידה מרחוק לילדי בני ברק מוגבלות ביותר, מה שמגביר את הנחיצות בפתרון של חזרה בטוחה למוסדות החינוך".

    ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "ישנה חשיבות חינוכית ורגשית עצומה במפגש בין התלמידים לבין חבריהם עם המורים. במאמץ משותף יחד עם עיריית בני ברק ומתוך סולידריות ואחריות כלפי כלל האוכלוסייה, מצאנו שאפשר להחזיר את המסגרת החינוכית בתקציב הקיים ובמקביל למגבלות הקורונה. זאת האחריות שלנו כראשי רשויות מקומיות כלפי תלמידינו, וזו המשמעות האמיתית של העברת סמכויות לראשי הערים".

    המתווה מבוסס על העקרונות הבאים:

    • יכולת מיידית להפעלת המתווה שכן הוא אינו מצריך תוספת כוח אדם או תוספת תקציב
    • יצירת מסגרת כללית למנהלי בתי הספר, שתאפשר להם לבנות מערכת שעות גמישה בהתאם ליכולות ולצרכים המשתנים.
    • ביצוע בדיקות סקר לקורונה לצוותים החינוכיים בכל הרשויות.
    • כלל התלמידים ילמדו בקפסולות.
    • שילוב בין למידה בכיתות לבין למידה במרחבים חוץ כיתתיים ובמרחבים פתוחים.
    • התמקדות במספר מקצועות לימוד מצומצם לטובת עצם קיום הלמידה ושגרת לימודים יציבה.

    חזרה ללימודים לכיתות א'-ו' תכלול למידה בקפסולות של 22-17 תלמידים ללא גיוס כ"א חינוכי נוסף, פחות שעות לימוד לתלמידים תוך גמישות בין שכבות ובין בתי ספר, ויתור על למידה בימי שישי, התמקדות במספר מצומצם של מקצועות לימוד והרחבת המקצועות בהתאם לתוספת תקציב. כמו כן כולל המתווה גמישות בזמני הלימוד כאשר הלמידה בבתי הספר לא תתקיים בהכרח באותן שעות ותיתכן למידה במשמרות.

    חזרה ללימודים לכיתות ז'-יב' תכלול למידה בקפסולות בבתי הספר או במרחבים חוץ כיתתיים למשך יומיים-שלושה בשבוע ולמידה מרחוק בימים שבהם התלמידים לא יגיעו לבתי הספר. כמו כן התמקדות במספר מצומצם של מקצועות לימוד בחטיבות הביניים ובלמידה למבחני הבגרות לתלמידי התיכון.



    0 תגובות