ראש משל"ט הקורונה: "תוך שבועיים יהיו כ-2800 חוקרים שיתשאלו 4000 איש ליום"

    קובי פינקלר No Comments on ראש משל"ט הקורונה: "תוך שבועיים יהיו כ-2800 חוקרים שיתשאלו 4000 איש ליום"

    תא"ל ניסן דוידי ראש משל"ט הקורונה בפיקוד העורף: "תוך שבועיים נגיע ל כ-2800 חוקרים שיתשאלו 4000 איש ליום עם מאה אלף בדיקות ביום (במקום הגבוה בעולם) וביכולת למנוע שרשרת הדבקה של 200,000 איש בשבוע" • גורם בכיר בפיקוד:
    20 חיילים שנכנסו בלא אישור למערכת החקירות האפמידולוגיות יחקרו ונשללה מהם הגישה למערכת

    בדיקות קורונה | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פיקוד העורף מעלה עוד טיפול בטיפול במשבר הקורונה ומגייס יותר חוקרים ומתשאלים שיקטעו בסופו של דבר את שרשרת ההדבקה.

    "כאשר התחלנו את התהליך החקירות עמדו לרשותינו 700 חוקרים, חלקם הגדול אנשי משרד הבריאות וכיום אנו על סף 2800 חוקרים שיגיעו ל -4000 איש ביום עם מערך קטיעת השראת יכול להגיע עד כ -200,000 איש שבוע שנדע היכן הם היו והאם הם חשופים לנגיף", אומר תא"ל דוידי.

    "לרשותינו תעמוד מערכת בדיקות יכולות בתוך 6 שעות לדגום את החשודים ותוך 12 שעות הנבדק יקבל תשובה חיובית או שלילית. כך נצרני רבים את השרשרת", הוסיף דוידי.

    'מפעל השרשרת' של מפקדת אלון יכול להגיע למצב שבו 40,000 איש יכנסו לבידוד ובכך לא ידביקו אחרים. מתברר כי 12% מהמבודדים הם מאומתים וכמה שיותר יהיו מבודדים נמנע יותר הדבקות.

    יודגש, כי שר הביטחון הקודם נפתלי בנט דרש עוד בגלילה הראשון של הקורונה להערך למערך של מאה אלף בדיקות עם יותר ויותר חוקרים ותישאול. לפחות את זה הפנימו בפיקוד.

    ובתוך כך, מתברר כי הבשורה הרעה בחברה הישראלית היא שכמחצית או יותר מאלו שחייבים בידוד לא פועלים לפי ההנחיות.

    לפי נתוני פיקוד העורף כ -210,000 איש היה צריך להיות בבידוד אבל קרוב למאה אלף לא נכנסו אליו.
    גם למעלה מ -50% מהערעורים על איכוני שב"כ מתקבלים, ובכך לא מצליחים להסביר את השרשרת "בלי שתוף פעולה זה לא יעבוד. אם המורים לא יגיעו שבוע הבא להבדק אין לנו דרך לכפות עליהם וזה יכול להיות מסוכן ", אומר לנו תא"ל דוידי.

    ובהמשך לפרסומים על שיבוש החקירה בפרשת השרה גילה גמליאל אומר, גורם בכיר בפיקוד: "20 חיילים שנכנסו בלא אישור למערכת החקירות האפמידולוגיות יחקרו ונשללה מהם הגישה". הגורם; "פחות מטרידה אותי מסירת המידע ויותר עצם העובדה שנכנסו בלי רשות למקום לא להם".

    אותנו הציבור בהחלט צריך להטריד אותנו המציאות הזו.



    0 תגובות