הסכם היסטורי: סודאן תחתום על הסכם שלום עם ישראל

    שלמה ריזל 1 Comment on הסכם היסטורי: סודאן תחתום על הסכם שלום עם ישראל
    ראש הממשלה בביקורו באוגנדה שם נפגש עם מנהיג סודאן לראשונה צילום: לעמ
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסכמי השלום ממשיכים. סודאן תחתום בקרוב על הסכם שלום עם ישראל. ההחלטה ההיסטורית התקבלה לאחר משא ומתן מתמשך בין חרטום לוושינגטון, לאור חילוקי דעות שהתגלעו בתוך צמרת הממשל בסודאן.

    בתמורה להסכם השלום, ארצות הברית תסיר את סודאן מרשימת המדינות תומכות הטרור. נשיא ארה"ב דרש מסודאן לשלם לארה"ב 375 מיליון דולר פיצוי לאזרחי ארה"ב על פעולות טרור.

    תהליך ההתקרבות בין ישראל לסודאן הואץ בתקופה האחרונה, בימים האחרונים בכירים מירושלים טסו לחרטום ונפגשו עם מקביליהם. כזכור בביקורו האחרון של נתניהו באפריקה, נפגש ראה"מ עם מנהיג סודאן בעת שהותו באוגנדה, אז החלו ניצני ההתקרבות הראשונים הפומביים.

    יש לציין כי בניגוד לאיחוד האמירויות ובחריין, סודאן נחשבת למדינת אוייב שאף השתתפה באופן פעיל במלחמת העצמאות, ששת הימים ויום כיפור יחד עם צבאות ערב (באה לעזרת מצרים).

    מייד לאחר מלחמת "ששת הימים", ערך נשיא מצרים נאצר בבירת סודאן חרטום, את 'ועידת חרטום' המפורסמת עם "שלשת הלאווים" נגד ישראל, לא לשלום עם ישראל, לא להכרה בישראל ולא לעריכת מו"מ עם ישראל והתעקשות על זכויות הפלסטינים על ארץ ישראל. לכן מדובר במכה קשה לעולם הערבי שנוטש את ההחלטות ההיסטוריות נגד ישראל וכעת מכונן יחסי שלום אמיתיים.

    סודרן נחשבת למדינה בה פעלו ארגוני הטרור האיראניים בשיתוף פעולה עם השלטון, בתחילת שנות ה-2000 היה בסיס איראני שהעביר נשק לחמאס ולבנון. ב-2009 על פי פרסומים זרים, ישראל תקפה שיירות נשק איראניות בסודאן בעת שהיו בדרכם להעביר נשק לעזה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אני רוצה לראות נאום של הנשיא שלהם ביום נספי סודאן….