ראה"מ: "הסכמי השלום הם הוכחה לכך שאנו בפריחה מדינית חסרת תקדים"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ: "הסכמי השלום הם הוכחה לכך שאנו בפריחה מדינית חסרת תקדים"

    ראה"מ נאם בכנס "הסכם אברהם" על הסכמי השלום ההיסטוריים ופירות ההסכם שכבר נראים, "השמיים פתוחים מעל סעודיה, מעל ירדן. מטוסים ישראליים, כל המטוסים, הלוך וחזור". והבעיה הפלסטינית, "הם מסרבים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי בזכותנו להתקיים פה במולדתנו"

    טקס החתימה על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין צילום: פלאש90
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התארח היום (רביעי) בכנס "הסכם אברהם" של פורום קהלת, פורום שילה וישראל היום הדן בהסכמי השלום ההיסטוריים יחד עם נציגים ישראליים, אמריקנים ומאיחוד האמירויות ובחריין.

    ראש הממשלה נתניהו אמר בנאומו בכנס: "את הפירות של הסכמי השלום הזה, כולם רואים כבר עכשיו. השבוע עגנה בנמל חיפה, אוניית הסחר הראשונה, שהגיעה מדובאי. יש לנו נתיב סחר חדש, בין ישראל לבין איחוד האמירויות. זה יוביל לאזרחי ישראל מוצרים טובים יותר ומוצרים זולים יותר".

    עוד הוסיף נתניהו, "זה לא רק בסחר, זה גם בנתיבי התעופה. השמיים פתוחים מעל סעודיה, מעל ירדן. מטוסים ישראליים, כל המטוסים, הלוך וחזור. אל ישראל ומחוצה לה. להודו וכמובן למדינות המפרץ. זה שינוי עצום".

    ראה"מ סיפר בכנס, "בסוף השבוע האחרון, שוחחתי עם ידידי, נסיך הכתר של איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן זאיד, סיכמנו על ביקורים הדדיים, על המשך שיתוף פעולה הדוק של הממשלות שלנו. אנחנו דיברנו על שיתופי הפעולה שאנחנו מקדמים בהשקעות בתיירות, באנרגיה, בטכנולוגיה ובתחומים נוספים, גם במאבק נגד מגפת הקורונה".

    ראה"מ התייחס לפריחה המדינית ההיסטורית שישראל נמצאת בה ואמר, "הסכמי השלום הללו הם הוכחה לכך שישראל בפריחה מדינית חסרת תקדים. במדינות אפריקה, במדינות אסיה, במדינות אמריקה הלטינית. וזה שינוי עצום, הם באים אלינו כי הם יודעים שאנחנו מעצמה בהרבה תחומים, מעצמה טכנולוגית, מעצמת סייבר, מעצמת מים ועוד מעט גם מעצמת גז".

    ראה"מ התייחס לסוגייה הפלסטינית במשוואה ואמר, "הסכמי השלום הללו שברו את הוטו הפלסטיני. במשך 20 שנה אמרו לנו שאי אפשר לעשות שלום עם מדינות ערב בלי לעשות קודם לכן ויתורים מסוכנים תמורת השלום עם הפלסטינים".

    נתניהו התייחס לאמירתו של אולמרט, "רק לאחרונה, ממש לפני כמה שבועות אמר ראש ממשלה ישראלי לשעבר: "שום מדינה ערבית, שום מדינה סונית מתונה אף לא אחת תקיים יחסים גלויים עם ישראל. אני זוכר איך אמר דיפלומט בכיר אחר שאמר: "אם ישראל לא תעשה הסכם שלום עם הפלסטינים לא יהיה לה שלום עם מדינות ערב".

    עוד אמר נתניהו לגבי הפלסטינים: "יש פה את הדגל של האמירויות והדגל של בחריין. והוכחנו אחרת, אני רק יכול לקוות שהקהילה הבין לאומית הפיקה את הלקח. מי שיחזור למדיניות התלויה בהסכמה הפלסטינית, הפלסטיני יחכה עוד דור שלם לשלום שלא יתגשם. הפלסטינים עדיין מסרבים להכיר בהצהרת בלפור, הם רוצים לתבוע את בריטניה על הצהרת בלפור מלפני 103 שנים".

    נתניהו הבהיר בדבריו לגבי השלום, "הפלסטינים לא עושים איתנו שלום לא בגלל ההתיישבות היהודית בנחלת אבותינו ביהודה ושומרון אלא משום שהם מסרבים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי בזכותנו להתקיים פה במולדתנו, זה היום שצריך להגיע ועד שהיום הזה יגיע, נמשיך לשמור על בטחון ישראל נמשיך לטפח כלכל חופשית ועוצמתית ונמשיך לעשות שלום עם מי שמוכנים לעשות שלום איתנו".



    0 תגובות