שר האוצר: "בתוך שבוע וחצי יש להורות על פתיחה כללית של המסחר"

    איתי גדסי No Comments on שר האוצר: "בתוך שבוע וחצי יש להורות על פתיחה כללית של המסחר"

    שר האוצר ישראל כץ דרש בדיון בקבינט הקורונה, להורות על שירות טייק-אווי לכלל העסקים כבר ממחר. בנוסף בראשון הקרוב להורות על פתיחת העסקים הקטנים, חנויות הרחוב והמספרות

    ישראל כץ צילום: פלאש 90
    18:20
    16.04.24
    צבי טסלר No Comments on קרן הפיצויים פותחת הכסף: בדקו, אולי גם אתם זכאים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קבינט הקורונה המכונס כעת בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, דן על ההקלות הבאות על רקע נתוני התחלואה שיורדים כל העת והמשבר הקשה הפוקד את המשק הישראלי כולו. שר האוצר דרש בישיבת הקבינט לאפשר שירות טייק-אווי לכלל העסקים.

    בנוסף דרש שר האוצר ישראל כץ כי כבר מראשון הקרוב, פתיחת העסקים הקטנים, חנויות הרחוב, המספרות ומכוני היופי והצימרים. ובשבוע אחרי להורות על פתיחה כוללת של המסחר, כולל הקניונים, השווקים ומרכזי הקניות וכיתות א-ד, בכפוף לשמירת כל כללי הבריאות – מתוך הנחה שנגיע למדד של כ-1000 חולים ביום.

    לדברי שר האוצר, "משרד הבריאות חייב להפסיק את הסגר החונק על העסקים בישראל, שסגורים כבר למעלה מחודש וחצי, ולאפשר להם לחזור לפעילות".

    עוד הוסיף כץ, "יש לכל הממשלה אחריות על מצב הכלכלה והחברה בישראל. אפשרנו למשרד הבריאות קיום סגר חסר תקדים בהיקפו וכעת עם ירידת התחלואה יש לאפשר לעסקים לחזור לפעילות כדי למנוע קריסת עסקים ולהביא לצמיחת המשק וצמצום האבטלה".

    כץ הבהיר בדיון, "הסיוע הרחב ויוצא הדופן שאנו נותנים, הוא לא תחליף ליכולת העסק לחזור ולפעול, ולשמר את יכולתו לפעול גם בעתיד".

    שר האוצר התייחס לחוסר ההחלטה על פתיחת הכיתות הנמוכות, "בעניין כיתות א-ב, משרד הבריאות שינה את דעתו 4 פעמים והצעת משרד הבריאות כיום לחיוב קפסולות בכיתות א-ב, בשונה מכל עמדתם בעבר, אינה ישימה ופירושה תוספת תקציבית של 6 מיליארד שקלים, בנוסף ל4.2 מיליארד ש״ח שהוקצו כבר בעבר, ולפי דברי שר החינוך דחיית פתיחת כיתות א-ב בחודשיים לשם העברת תקציב, הערכות וגיוס כח אדם".

    במהלך הדיון הראה פרוייקטור הקורונה רוני גמזו נתונים על אחוזי הדבקה גבוהים בקרב הילדים, בתגובה ביקש ראה"מ להבין מדוע במשרד הבריאות המליצו לפתוח את הכיתות הנמוכות.



    0 תגובות