"דבריהם הם זכרונם": טקס "פרס הראשון לציון" במעמד גדולי ישראל

    קלמן טלר No Comments on "דבריהם הם זכרונם": טקס "פרס הראשון לציון" במעמד גדולי ישראל

    במעמד רב רושם בראשות גדולי ישראל, נערך גמר תחרות "פרס הראשון לציון" לזכרו של מרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל, במהלכו נבחרו 11 הזוכים ששקדו בתורתו וכתבו יצירות הלכתיות. מרן הראש"ל אמר בטקס: "אם מרן היה חי והיה רואה את המאמרים שכתבו האברכים היה שמח מאוד והכל מדברי תורתו"

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במלאות שבע שנים להסתלקותו לשמי רום, של מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זיע"א, אמש ביום ההילולא יום שלישי ג' בחשוון, התקיים ברחבת בית הכנסת הגדול  מעמד רב רושם לכבוד לומדי התורה ועמליה-מעמד הכרזת י"א הזוכים בפרס 'הראשון לציון' תחרות כתיבה ויצירה הלכתית במשנתו של מרן זיע"א.

    המעמד התקיים בראשות נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א, בנו ממשיך דרכו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי דוד יוסף שליט"א וראש ישיבת מיר הגאון רבי יצחק אזרחי שליט"א.

    נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט"א אמר במעמד: "מרן היה האבא של כולנו ומורה דרכינו. אנחנו מתפללים שהוא יעמוד ויבקש בשמים להפסיק את המגיפה מעל עם ישראל. מרן בירך את עמלי התורה שייגעו ועמלו בתורתו של מרן וזכו לחדש בדברי תורה כשאיפת ליבו הטהורה של מרן זיע"א".

    נשיא המועצת שיבח את ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון וסגן ומ"מ ראש העיר הרב צביקה כהן, על היוזמה הברוכה לכבודה של תורה ועמליה.

    במעמד שיבח בנו ממשיך דרכו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, את ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, על היוזמה החשובה לקבוע פרס שנתי לעודד את לומדי התורה לחדש בדברי תורתו של מרן זיע"א. 'זוכר אני כמה מרן אבא זיע"א, חיבב את מר משה ליאון'

    הראשון לציון בירך את הזוכים ואת כל מי שנטל חלק בתחרות החשובה וזכה לחדש בדברי התורה בעומק העיון הלכה למעשה. "אם מרן היה חי והיה רואה את המאמרים שכתבו האברכים היה שמח מאוד והכל מדברי תורתו. עוד לפני חמישים שנה היה מעודד את האברכים לכתוב וכבר בגיל צעיר הגיה לי מאמרים שכתבתי והיה אכפת לנו שנכתוב את חידושי התורה".

    הראש"ל סיפר, "'מרן סיפר לי שבעת שיצא לאור היביע אומר, הוא פגש בירושלים את הרב מבריסק ונתן לו את הספר. הרב מטשיבין שפגש את מרן אחרי כמה שבועות אמר לו שהרב מבריסק שעבר על הספר יצא מגדרו ואמר: 'לא האמנתי שאצל אחינו הספרדים יש כזה עמל ועיון וכוח הפלפול".

    בנו של מרן חבר מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי דוד יוסף, אמר כי השנה לאור ההגבלות אין לעלות לציון הקדוש של מרן וכי עיקר החיזוק לעילוי נשמתו של מרן, הוא על ידי לימוד התורה בבית.

    ראש ישיבת מיר הגאון רבי יצחק אזרחי שליט"א, הזכיר בדבריו את עמל התורה של מרן זיע"א ואת הזכות העצומה בקירוב לבבותיהם של מאות אלפים לתורה וללימוד ההלכה. ראש הישיבה אמר כי המשך המורשת של מרן היא על ידי העמל בתורה ולחדש בדברי תורה.

    במעמד הוכרזו שמותיהם של י"א הזוכים ב'פרסי הראשון לציון' כאשר בשלושת הפרסים הראשונים זכו תלמידי חכמים העוסקים בתורת מרן הרב עמיאל ארבה שליט"א; הרב נריה גפרי שליט"א; הרב יעקב ישראל לסרי שליט"א. בנוסף להם שמונה אברכים ובני ישיבות שעמלו בתורת מרן, זכו במסגרת התחרות בפרסי משנה.

    באירוע לכבודה של תורה השתתפו גם שר הפנים הרב אריה דרעי, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, סגן ומ"מ ראש עיריית ירושלים הרב צביקה כהן. את האירוע הנעימו לכבודה של תורה, בעל המנגן הרב שלמה כהן והזמר משה דוויק.

    הזוכים הנרגשים הודו לכלל העוסקים במלאכה, על הזכות הגדולה שניתנה להם לפרסם בכתובים את דברי תורתו של מרן זיע"א ועל היוזמה לכבד את לומדי התורה בפרס לעידוד העיון והעמקה בתורת מרן.

    מיזם 'פרסי הראשון לציון' יצאה לדרך ביוזמת ראש העיר מר משה ליאון וסגן ומ"מ ראש העיר הרב צביקה כהן, שביקשו להקים פרויקט לעידוד הלימוד והעמקה וכתיבת חידושי תורה, במשנתו של מרן הגר"ע יוסף זיע"א. מטרת הפרויקט היא לעודד תלמידי חכמים ותלמידי ישיבות, לכתוב את חידושי התורה שלהם שעלו להם מתוך עיון בפסקי הלכותיו ובמשנתו של מרן.

    יוזמי הפרויקט מציינים, כי מרן בחייו היה מרבה לדבר ולשבח את לומדי התורה המעלים את דברי תורתם על הכתב, ואמר שיש בזה מעלה גדולה גם לכותב בעצמו שהדברים מתבררים ונזכרים על ידי הכתיבה וגם זוכה על ידי זה להפצת התורה ומקיים בזה גם את החלק של ללמוד תורה וגם את החלק של לימדו לאחרים.

    אלפי תלמידי ישיבות ואברכי כוללים, שעמלו וייגעו בתורתו של מרן והעלו בידיהם חידושים מופלאים, שלחו בחודשים האחרונים את פרי עמלם למערכת 'פרסי הראשון לציון'.

    ועדה מיוחדת בראשות בנו ממשיך דרכו ממשיך דרכו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א, ישבה על המדוכה במשך ימים ארוכים, בשאלה מי יהיו י"א הנבחרים שדברי תורתם הם העידית שבעידית וראויים על כך לפרס. בעצה אחת עם הראשון לציון שליט"א, הוחלט על הסדר לפיו יקבע הדירוג של החבורות ואלו מן החוברות יזכו בפרס.

    לכבוד המאורע יצא קובץ תורני שיכיל מספר רב של חוברות נבחרות, סולת נקייה של עמל רב של לומדי התורה בטהרתה. הקובץ יפורסם במעמד הכרזת הזוכים ויחולק לכלל המשתתפים בפרויקט החשוב לעידוד והעמקת חקר בחידושי תורתו של מרן זיע"א.

    בוועדה מבקשים להתנצל בפני כל אלו ששלחו את חידושי התורה שלהם, אך מפאת קוצר המקום, לא יוכלו להיות כלולים בקובץ התורני המיוחד.

    ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון: "שבועות ספורים לפני הסתלקותו לגנזי מרומים, עם כניסתי לעשייה הפוליטית בירושלים, הייתה לי הזכות המיוחדת לקבל את ברכת הדרך של מרן. מרן אמר לי אז,  משפט שלא אשכח כל חיי: "ירושלים" הוא אמר לי  "זה לא האבנים שלה,  זה לא פוליטיקה, זה לא תקציבים – ירושלים זה נשמה". את המשפט הזה לקחתי עמי לכל אורך דרכי הציבורית בירושלים, וזה גם מה שהנחה אותי בהחלטה להוביל את מיזם 'פרס הראשון לציון' – פרס שכולו נשמה.

    הקשר בין מרן לירושלים היה קשר איתן שנמשך לאורך כל חייו. אני רוצה להודות באופן מיוחד,  לבנו ממשיך דרכו הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א,  שעמד בראש. אני מברך אתכם, תלמידי החכמים שבירושלים: שנזכה להמשיך וללמוד את תורתו הרחבה מִנִּי ים,  ללמוד וללמד, לכתוב ולחדש, ולהמשיך ולהחזיר עטרה ליושנה".

    סגן ומ"מ ראש עיריית ירושלים הרב צביקה כהן: "זכינו שמאות בני תורה עמלי תורה, עמלו וייגעו בתורתו של מרן והעלו חידושים נפלאים. אני מברך את ראש העיר ידידי משה ליאון, על התמיכה החשובה בפרויקט ויהי רצון שיהפוך למסורת עבור העיר ירושלים, שמכבדת בפרסים את לומדי התורה ממשיכי השלשלת של תורת מרן".

     

     

     



    0 תגובות