יו"ר הכנסת: "לא אאפשר מחטפים ועיוות של תוצאות הצבעות"

    איתי גדסי 5 Comment on יו"ר הכנסת: "לא אאפשר מחטפים ועיוות של תוצאות הצבעות"

    מחטף במליאה: יו"ר הכנסת זעם על התנהלות סגנו מהרשימה המשותפת ואמר, "מדובר באירוע חמור שאיני מתכוון לעבור עליו לסדר היום. בכוונתי לזמן את עבאס" | התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי בכוונתה לעתור לבג"ץ

    צילום: שמוליק גרוסמן דוברות הכנסת
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הדרמה הפוליטית במליאת הכנסת היום (רביעי) במהלכה העלה להצבעה סגן יו"ר הכנסת מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) את ההצבעה על חקירת כלי השיט של ח"כ תמר זנדברג ללא הכרזה רשמית על ההצבעה וללא הצבעה לפי שם של חברי הכנסת כפי שדרשו בקואליציה לטענתם. ההצעה עברה ברוב של 25 בעד מול 23 נגד.

    בעקבות אישור ההצעה, ביטל ראש הממשלה את ישיבת קבינט הקורונה והאיץ בשרים להגיע למליאת הכנסת לצורך הצבעה חוזרת. יו"ר הכנסת יריב לוין עלה מיד לנהל את הישיבה למליאה הרה על ביטול ההצבעה האלקטרונית והתחלת הצבעה שמית.

    חברי האופוזיציה נטשו בזעם את המליאה לאור ההחלטה על הצבעה חוזרת, 44 התנגדו להצעה על חקירת כלי השיט וללא מתנגדים, מכיוון שחברי האופוזיציה נטשו בזעם את המליאה לאור ביטול ההצבעה האלקטרונית.

    יו"ר הכנסת יריב לוין עלה לנהל את הישיבה ואמר: "היות שאני הייתי כאן באולם, אני לא צריך ללמוד מכלי שני על מה שקרה פה. אפילו אני עצמי הגם שישבתי במקומי לא הצבעתי משתי סיבות. האחת כי התבקשה הצבעה שמית והשנייה כי ההודעה שלוחצים ומצביעים לא נאמרה או שנאמרה בקול ענות חלושה ולא נשמעה".

    "לפיכך חברי הכנסת אנחנו לא עוסקים פה במחטפים ובתרגילים, והייתה בקשה ברורה שנשמעה מבעוד מועד לקיים הצבעה שמית, כפי שביקש יושב-ראש הקואליציה, אני מבטל את התוצאות שהיו ומכריז על הצבעה שמית" הבהיר לוין.

    יו״ר הכנסת יריב לוין שרתח על התנהלות סגנו אמר, "לא אאפשר מחטפים ועיוות של תוצאות הצבעות ודריסת התקנון במליאת הכנסת. בהתאם לתקנון הכנסת, סגן היו״ר עבאס חייב היה להכריז על הצבעה שמית כשהתבקש לעשות כן, ולא עשה זאת".

    מעבר לכך הוסיף לוין, "כאשר מתקיימת הצבעה אלקטורנית, יש להודיע על כך באופן ברור ולציין את שם הנושא העומד להצבעה, וכן לאפשר לחברי הכנסת לשבת במקומותיהם. אף אחד מהדברים הבסיסיים הללו לא נעשה".

    יו"ר הכנסת הבהיר כי אינו מתכוון לעבור לסדר היום על התנהלות סגנו מהאופוזיציה, "מדובר באירוע חמור שאיני מתכוון לעבור עליו לסדר היום. בכוונתי לזמן את סגן היו״ר עבאס לבירור מיידי עוד היום".

    במרצ מאיימים לעתור לבג"צ שיתערב בעבודת הרשות המחוקקת שוב ויחליט על תוצאות ההצבעה.

    התנועה לאיכות השלטון מתכוונת לעתור לבג"צ בדרישה לאשר את תוצאות ההצבעה בכנסת להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות. עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה אמר: "פעם נוספת שיו"ר הכנסת שאמור להיות הגורם הממלכתי, המאוזן וההגון פועל כשליח של הממשלה ומעקר ומבטל את הרשות המחוקקת במדינת ישראל עליה הוא מחויב להגן".

     

     

     

     



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      ככה זה כשמעסיקים את האויב בבית ה'נבחרים' הנשלט ע"י אויבינו- הבג"ץ.

    2. 4

      ברור!!! מה אכפת בכלל לרוצחים שבתוך הכנסת (איימן עודה משתתף בכנסי החמאס!!!) לעשות מה שבה להם בתוך המקום של היהודים…
      בושה פשוט בושה! בהלם ממה שקורה אם הרוצחים האלו שנמצאים בתוך הכנסת!

    3. 3

      סניף חמאס בתוך הכנסת!
      תזהרו שהם לא יגיעו אם מטען חבלה…
      הם לא מכירים במדינת ישראל הם מכירים רק במדינה פלסטינית ל"ע השם ישמור…

    4. 2

      אני לא מבין איך הפוליטיקאים היהודים יושבים בשקט בנוכחות המחבלים האלו, ולא עושים משהו בשביל להעיף אותם מהכנסת

    5. 1

      את הצדיקים מעוצמה יהודית בג"צ פוסל ואת המחבלים האלו מאשר…!!!