ההצעה להקמת ועדת חקירה לצוללות עברה: היו"ר דרש הצבעה חוזרת

    איתי גדסי 3 Comment on ההצעה להקמת ועדת חקירה לצוללות עברה: היו"ר דרש הצבעה חוזרת

    ההצעה להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות עברה במליאת הכנסת באופן מפתיע, אך עקב טענות של חכ"ים שלא הספיקו להצביע היו"ר דרש הצבעה חוזרת וההצעה נפלה | מהומה במליאה

    צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה במליאת הכנסת: הצעת ח"כ זנדברג להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות, זכתה לרוב ועברה במליאת הכנסת, אולם מיד לאחר ההצבעה נשמעו טענות של חכ"ים שלא הספיקו להצביע. יו"ר הכנסת יריב לוין הוזעק לדוכן היו"ר והורה לקיים הצבעה חוזרת – שמית (לא אלקטרונית). מהומה במליאה.

    במקביל, דיווחים על כך שראש הממשלה נתניהו עצר את ישיבת קבינט הקורונה והורה לשרי הליכוד להגיע למליאת הכנסת במטרה להפיל את ההצעה.

    חברי כנסת מהאופוזיציה טוענים כי בליכוד מנסים לשנות את רוע הגזירה ולהשפיע על ההצבעה לאחר מעשה, שכן מדובר בהצעה שמטרתה להביא לכך שראש הממשלה יחקר בשנית בפרשת הצוללות.

    בהצבעה השנייה נדחתה ההצעה כצפוי.

    יו"‏ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ: "ביזיון בכנסת. רוב (!) לאופוזיציה להצעת ⁦‪תמר זנדברג להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת הצוללות. עכשיו היו"ר לוין עושה מעשה שלא יעשה ומבטל את ההצבעה. ואחרי שהגיעו חכים מהקואליציה הוא מקיים הצבעה חוזרת. בושה וחרפה. לא היה דבר כזה בכנסת".

    יוזמת ההצעה, ח״כ תמר זנדברג: "מליאת הכנסת קבעה באופן מפורש לפתוח בועדת חקירה על פרשת הצוללות. החלטת היו"ר לבטל את התוצאות הן כתם על הדמוקרטיה. אם צריך נעתור לבגץ".

    חה"כ עפר שלח: "החרפה של ביבי וגנץ שברה שיא חדש. הכנסת אישרה הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת הצוללות, ויו״ר הכנסת ביטל את ההצבעה בטענות מופרכות. כי בדמוקרטיה של ביבי ובני הכנסת קובעת רק כשהיא קובעת לטובתם. ואם לא, נבטל אותה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מהלך אנטי דמוקרטי.
      פצצת אטום אנטי-דמוקרטית שניה.
      לאחר שביב המצחין לא קיבל את תוצאות 3 בחירות רצופות בהם לא קיבל רוב ואמון ומנדט מהעם.
      כעת אינו מקבל הצבעות דמוקרטיות לגיטימיות בכנסת.

      ועוד משהו:
      ישיבת הקורונה חשובה בעיניו פחות – מהחלטה לבדיקה בס"ה בפרשה שלטענתו לא יהיה כלום כי לא היה כלום – ואף היועמ"ש (ידידו של ביבי) קבע (כאן הוא מקבל את החלטת היועמ"ש משא"כ ב-3 הפרשיות האחרות ומטעים עברייניים מובנים) כבר קבע זאת ויותר מפעם אחת.

      קים ג'ונג און פוטין שי-הסיני אסאד קדאפי וסטאלין גם יחד מחווירים כעת בגן עדן – ומתחילים רק כעת ללמוד רודנות מהי.

    2. 2

      בו נראה אם זה יהיה הפוך ובמליאה שיהיה רוב ימני הם יעשו גם כך נראה אם פתאום כל השמאלנים ייקמו 'להגן' על החוק והכנסת… אה?

    3. 1

      צריך להקים ועדת חקירה מיידית, לברר איזה חומר היה במאכל שאזרחי מדינת ישראל אכלו ממנו, שגרם להם טירוף הדעת. לא להאמין. שני טפשים כגנץ וניסנקורן, שלא היו מוכנים בשום אופן לוותר על ההפנגנות ההזויות – ששום מדינה בעולם לא היתה מאשרת (כשאינם מבינים שכל אדם שפוי מבין היטיב את המניעים שלהם), לא מפסיקים לחתור שוב ושוב, עם פרשת הצוללות. ושני אלו – עם חביריהם יחליטו לנו על נושאים של פיקוח נפש!
      מה לעשות, המרחק בין היכולת המדינאית של נתניהו, אחד המדינאים המוערכים בעולם, לבין יריביו, הוא כבין שמים לארץ. אבל יש לא עלינו אנשים שהשכל שלהם יקר להם מאד, ולכן הם אורזים אותו היטב היטב ומחביאים במגירה, ומשתמשים במה שהתקשורת המגוייסת מאכילה אותם. כמו בכל דבר, כך בדמוקרטיה יש צד מכוער – וזה שכל טיפש יכול להגיב ולדקלם מה שהתקשורת מפטמת אותו, שכל טיפש יש לו זכות הצבעה כמו אדם שקול המשלשל פתק לקלפי לפי שיקולים הגיוניים, ולא לפי פרסומת רעשית, או "משהו חדש" (יש רח"ל כ30 מנדטים של אנשים שמצביעים תמיד ל"מישהו חדש", גם אם חסר כל כישורים כלפיד ועוד…).,