ההסתדרות הלאומית תובעת את המדינה בעשרות מיליוני שקלים

    צבי הדס No Comments on ההסתדרות הלאומית תובעת את המדינה בעשרות מיליוני שקלים

    ההסתדרות הלאומית תובעת את מדינת ישראל על סך 42,000,000 ש"ח בגין אפליית 180 מפקחי רשות המסים

    צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בבית הדין האזורי לעבודה הוגשה תביעה בסך 42,000,000 ש"ח על ידי ההסתדרות הלאומית בשמם של 180 מפקחי רשות המסים. המפקחים מעידים על אפליית שכר בתנאי העסקתם, שנמשכת כבר 7 שנים.

    מפקחי רשות המיסים הינם בעלי רשיון מקצועי כרואה חשבון ו/או בעלי תואר בכלכלה ו/או בעלי תואר בחשבונאות והם עובדים כמפקחים ב-3 אגפי המס השונים – מס הכנסה, מס ערך מוסף ומיסוי מקרקעין.

    על מנת לעודד כוח אדם איכותי בשירות המדינה, יצרה המדינה "חוזה כלכלנים" בו תנאי השכר גבוהים מתנאי ההעסקה לפי דירוג הדרגה בדירוג המח"ר. יחד עם זאת לטענת מפקחי רשות המיסים מעולם לא ניתנה להם האפשרות לעבוד ב"חוזה הכלכלנים" אף שהם זכאים להיות מועסקים בחוזה זה. לפיכך, שכרם נמוך משמעותית מהשכר אותו מקבלים כלכלנים בתפקידים המקבילים לתפקידיהם של התובעים.

    כפי שנטען בתביעה, רו"ח מוסמך שעובד בתפקיד שומה ברשות המיסים בעל ותק של כ-20 שנה, משתכר שכר ברוטו של כ-10,000 ש"ח (יסוד משולב + תוספות) בלבד, בעוד שמקבילו ב"חוזה כלכלנים" מרוויח כ-14,500 ש"ח (פער של קרוב ל-50%).

    יצוין כי שכרם הנמוך של מפקחי רשות המיסים נידון כבר בשנת 2009 בוועדה שהוקמה, לאור פרשת שחיתות ברשות המיסים שנחשפה בינואר 2007 בה הורשעו בכירים ברשות המיסים. היועץ המשפטי דאז של רשות המיסים מונה לעמוד בראש ועדה להפקת לקחים. הוועדה הגישה את המלצותיה למנהל הרשות בשנת 2011, והמליצה בין השאר על שיפור תנאי השכר של מפקחי רשות המיסים. דבר כמובן לא נעשה עד עצם היום הזה.

    התובעים טוענים כי סירובה של המדינה לאפשר להם לעבוד ב"חוזה כלכלנים" מנוגד להוראות נציבות שירות המדינה ולחובת השוויון החלה על המדינה הן כרשות והן כמעסיק.

    לפיכך מבקשים התובעים להשוות את תנאי העסקתם לתנאי העסקת שאר הכלכלנים בשירות המדינה ובהתאם לכך לשלם להם הפרשי השכר המגיעים להם בגין 7 השנים האחרונות בסך של 42,000,000 ש"ח, בד בבד עם החלת חוזה כלכלנים על עבודתם.

    איתמר שרוני, סמנכ"ל אגף הגיוס: "תביעה זו היא עוד הוכחה כי עובדי המדינה בדירוג דרגה ובהסכמים אישיים מתחילים לפקוח עיניים ומבינים כי יש אלטנרטיבה גם בשירות המדינה לארגון העובדים הנוכחי ששכח כבר מזמן את תפקידו ומקומו בייצוג ראוי של עובדים. עוד ועוד עובדים מכל משרדי הממשלה מצטרפים בכל יום להסתדרות הלאומית ולאחדות מבית ההסתדרות הלאומית וזוכים, לראשונה, לקבל תמורה אמיתית בעד דמי החבר".



    0 תגובות