שר האוצר יחתום על 3 הסכמים לשת"פ כלכלי עם האמירויות

    צבי טסלר No Comments on שר האוצר יחתום על 3 הסכמים לשת"פ כלכלי עם האמירויות

    שר האוצר יחתום בשעות הקרובות על 3 הסכמים לשיתוף פעולה כלכלי עם איחוד האמירויות. שר האוצר, ישראל כ"ץ: "בחתימת הסכמים אלו אנו עושים צעד משמעותי נוסף לקידום הכלכלה הישראלית והשלום הכלכלי האזורי"

    שר האוצר ישראל כץ צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת הביקור ההיסטורי של משלחת איחוד האמירויות לישראל, יחתמו היום ׁ(שלישי) שר האוצר ישראל כ"ץ והשר האמירתי לנושאים פיננסיים במשרד האוצר אובייד חומייד אל-טאייר, על הסכם הגנה על השקעות, הסכם לשיתוף פעולה כלכלי בין משרדי האוצר, והצהרה לשיתוף פעולה בתחום השירותים הפיננסיים.

    ההסכמים מהווים תשתית להגברת שיתופי הפעולה הכלכליים, הסרת חסמים, והקניית וודאות למשקיעים. הם צפויים להגביר את המסחר בין ישראל ואיחוד האמירויות, לסייע במיזמים משותפים, לעודד את הצמיחה של שתי הכלכלות ולאפשר שיתופי פעולה ארוכי טווח בין משרדי האוצר והממשלות.

    הסכם ההשקעות יקבע שורה של התחייבויות ממשלתיות לפעילות משקיעים בשתי המדינות, יספק הגנה מפני סיכונים שאינם מסחריים ויקנה וודאות רגולטורית לפעילות הכלכלית בישראל ובאיחוד האמירויות.

    הסכם שיתוף הפעולה הכלכלי יקים ועדה משותפת וקבוצות עבודה לתחומים שונים בין משרדי האוצר. ההסכם יתייחס להורדת חסמי השקעות, עידוד פעילות סחר, נושאי מכס ויסדיר את תחילתו של מו"מ על אמנת מס. סוגייה נוספת שתיכלל בהסכם היא שיתוף פעולה בפרויקט התשתית האסטרטגי "רכבות לשלום אזורי".

    ההצהרה בתחום השירותים הפיננסיים תסדיר דיאלוג פיננסי קבוע בין המדינות בראשות משרדי האוצר ובשיתוף כלל הרגולטורים הפיננסיים וכן תתייחס לקידום חדשנות פיננסית ותחום הפינטק ולשיתופי פעולה בסוגיות של רגולציה פיננסית.

    שר האוצר ישראל כ"ץ: "רק שלשום הודענו על הסכם משמעותי מאוד, הסכם עידוד והגנה על ההשקעות, אשר ייחתם ביחד עם עוד שני הסכמים נוספים ביני לבין השר האמירתי. הסכמים אלו בעלי חשיבות אסטרטגית ואזורית, יגבירו את ההשקעות, הסחר ויחזקו את הקשרים הכלכליים בין המדינות. יוזמת 'המסילות לשלום אזורי' אותה אני מקדם, הפכה לחלק רישמי מהסכמי השלום. היום, בחתימת הסכמים אלו אנו עושים צעד משמעותי נוסף לקידום הכלכלה הישראלית והשלום הכלכלי האזורי".

    הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג: "זהו יום היסטורי בו אנו מניחים תשתית הסכמית לשיתופי פעולה כלכליים של המגזר הפרטי והציבורי עם איחוד האמירויות. ההסכמים בין המדינות הינם בעלי חשיבות עליונה לעשיית העסקים ויקדמו את הפיתוח הכלכלי של המדינות ושל האזור כולו".



    0 תגובות