שערורייה; סגן השר מקלב: משטרת ישראל מעניקה דוחות בניגוד לנהלים

    ישראל רובין No Comments on שערורייה; סגן השר מקלב: משטרת ישראל מעניקה דוחות בניגוד לנהלים

    בעקבות שורת פניות על שוטרים שנתנו דוחות תוך התעלמות מטיעון מקבל הדו"ח; סגן השר אורי מקלב פנה בדחיפות לשר לביטחון פנים: "זכות השימוע וחובת מתן אפשרות תגובה לאזרח, הם זכויות בסיסיות במדינה מתוקנת"

    אורי מקלב צילום: פלאש 90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משטרת ישראל מעניקה לכאורה אלפי דוחות וקנסות לציבור בגין הפרת תקנות הקורונה בניגוד לנהלים, כך עולה מפניות רבות שהגיעו אל לשכת סגן השר אורי מקלב, אזרחים רבים הלינו כי שוטרי משטרת ישראל מעניקים דוחות וזאת מבלי לשמוע את תגובת האזרח או לקבל את טיעונו בגין מה יצא ממקום הסגר. על פי סעיף 9 לנוהל המשטרתי על השוטר למלא באופן ברור את תגובת הנקנס וכן לתת את הדו"ח לנקנס בידו. בפועל, השוטרים אינם מציינים את תגובת הנקנס ושולחים ישירות את הדו"ח בדואר לנקנס וזאת בניגוד לנוהל המשטרתי כאמור.

    בעקבות כך, פנה סגן השר אורי מקלב אל השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בדרישה לבטל את הדו"חות שלא ניתנו כחוק ובניגוד לזכויות האזרח הבסיסיות, "ללשכתי הגיעו תלונות רבות, על כך שבמסגרת מתן קנסות בנושא קורונה על ידי המשטרה, לא ניתן למקבל הדו"ח אפשרות לתת תגובתו. כתב סגן השר מקלב בפנייתו והוסיף כי במקרים אחרים, השוטרים לא רושמים את דברי מקבל הדו"ח או שרושמים את תגובתו באופן שאינו משקף את דברי מקבל הדו"ח, כאשר ברוב המקרים השוטר אינו נותן לאזרח את הדו"ח במקום כמתחייב, והדו"ח נשלח בדואר, כך שהאזרח אינו יכול לוודא במקום שתגובתו נרשמה, זכות השימוע וחובת מתן אפשרות תגובה לאזרח, הם זכויות בסיסיות"

    במקביל, פניות רבות אל לשכת סגן השר מקלב הלינו על כך כי במקרים רבים בסעיף "נסיבות ביצוע העבירה" נרשמים על ידי השוטרים, דברים שאין להם כל רלוונטיות כמו "לבוש כחרדי" דבר המעלה חשד כבד לאכיפה סלקטיבית. לכן דורש סגן השר מקלב להורות  למשטרה להקפיד על הליך הוגן ותקין במהלך האכיפה, באמצעות תיעוד מלא של דברי מקבל הדו"ח ומתן עותק הדו"ח במקום, כאשר במקרים בהם יש לאזרח סיבה מוצדקת, על השוטר להימנע ממתן דו"ח.



    0 תגובות