האור החיים: צדיקים מעדיפים להיות 'בלי ילדים', יותר מ'ילדים רעים'

    הרב ברק בן ניסן No Comments on האור החיים: צדיקים מעדיפים להיות 'בלי ילדים', יותר מ'ילדים רעים'

    את האלקים התהלך נח' – שחשש נח שהבנים שלו יכעיסו את הקדוש ברוך

    הרב ברק בן ניסן
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אֵלֶּה תּוֹלְדֹת נֹחַ נֹחַ אִישׁ צַדִּיק תָּמִים הָיָה בְּדֹרֹתָיו אֶת הָאֱלֹהִים הִתְהַלֶּךְ נֹחַ.

    רבינו האור החיים הקדוש מביא את דברי המדרש שהצדיק נח לא התעסק בפריה ורביה במשך חמש מאות שנה, כי הוא ראה שבני הדור מכעיסים את הקדוש ברוך הוא, ולא רצה שהבנים שלו ימשכו אחריהם, ורק בסמיכות לגזירת המבול הוליד את בניו, היות שבזמנם לא היו נענשים רק אחרי גיל מאה שנה, ולכך חישב שבכור בניו לא יגיע לגיל מאה שנה בזמן המבול.

    ובזה מפרש רבינו הקדוש את הפסוק 'את האלקים התהלך נח' – שחשש נח שהבנים שלו יכעיסו את הקדוש ברוך הוא וישפוט אותם במידת הדין המכונה 'אלקים', ולכן 'ויולד נח שלושה בנים' בחשבון שיהיו פחות מגיל מאה שנה בזמן גזירת המבול.

    ובפרשת לך לך מביא רבינו הקדוש את דברי המדרש שאברהם אבינו חשש שיהיו לו בנים שאינם מהוגנים, וביקש מה' יתברך, שאם כך, שלא יהיו לו ילדים בכלל.

    וזה לשון המדרש: 'שני בני אדם אמרו דבר אחד, אברהם ודוד, אברהם כתיב ביה 'ה' אלהים מה תתן לי', אמר לפניו רבונו של עולם אם עתיד אני להעמיד בנים ולהכעיסך מוטב לי ואני הולך ערירי. דוד אמר 'וראה אם דרך עצב בי ונחני בדרך עולם', אמר לפניו רבונו של עולם אם עתיד אני להעמיד בנים להעציבך מוטב לי, ונחני בדרך עולם'.

    ובפרשת ויגש כותב רבינו הקדוש וזה לשון קודשו: 'דבר ידוע הוא, כי הצדיקים יותר יחפצו בהיעדר הבן, בהיותו בן מֵבִיש, ומה גם יעקב הצדיק'.

    [אור החיים נח פרק ו פסוק ט]



    0 תגובות