מנהל בי"ח רמב"ם: "15%-20% מהחולים יכולים לעבור לאשפוז ביתי"

    איתי גדסי 1 Comment on מנהל בי"ח רמב"ם: "15%-20% מהחולים יכולים לעבור לאשפוז ביתי"

    כך אמר מנהל בית החולים בועדה לביקורת המדינה שהתכנסה לדון באופציית האשפוז הביתי בכדי להוריד את העומס על בתי החולים לקראת החורף. פרופ' ברבש: "התוצאות של עשרות חולים שטופלו בבית הן מצוינות וטובות"

    אספקת ציוד רפואי ביתי לחולי קורונה במאה שערים צילום: פלאש90
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, התכנסה היום (שני) יחד עם מנהלי בתי חולים, נציגי קופות החולים לדיון בנושא האשפוז בקהילה לחולי הקורונה, דבר שיביא ע"פ המומחים לירידה משמעותית בעומסים על המחלקות ויפיג את החשש מקריסת מערכת הבריאות, בפרט לקראת בחורף בו תחל עונת השפעת והחשש עולה בהתאם.

    יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח אמר בפתח הדיון: "סגר שלישי עלול להיות הרסני עוד יותר מקודמיו – למערכת הכלכלית והחברתית בישראל. הקו האדום שבסופו של דבר קובע מתי יהיה סגר, הוא העומס בבתי החולים, עומס שילך ויגבר לקראת החורף".

    לכן, הוסיף שלח, "לצד חיזוק מערכת הבריאות והעלאת הקו האדום, נדרשות פעולות אחרות ושינוי מחשבה שתאפשר בסופו של דבר להוריד את העומס בבתי החולים והתרחקות מהקו האדום שממנו המערכת חוששת, ולמעשה לאפשר לנו לחיות לצד הקורונה מבלי להידרש לסגר על החיים והמשק הישראלי".

    חבר הצוות המייעץ לקבינט ומנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' גבי ברבש אמר בדיון: "מי שהיה צריך לקבוע את הכללים לגבי אשפוז בקהילה הוא הוא משרד הבריאות אבל לא יצא מסמך כזה של משרד הבריאות מהרגע שהתחיל הקורונה".

    לדברי ברבש, "הרבה יותר נכון לטפל מוקדם בחולים כאלו בבית – התוצאות של עשרות חולים שטופלו בבית הן מצוינות וטובות. מנהלי מחלקות מטפלים באנשים בבית ויש יכולת לכך רק צריך להכין נוהל עבודה מסודר. הציבור הרחב כבר מבין שיש כאן אופציה של טיפול ומצביע ברגליים לכיוון הפרטי. לא הגיוני שמי שיקבל את זה הוא רק מי שיש לו יכולת. משרד הבריאות חייב לתת מסמך כזה בהקדם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הפרשן הכלכלי של עיתון 'הארץ' נחמיה שטרסלר מפתיע ומשבח את ארגוני החסד במאה שערים שמסייעים בימים אלו, שטרסלר גם סבור כי הסכנה בבתי החולים בימים אלו גדולה מאוד "אנשי מאה שערים לא סומכים על בתי החולים, שהפכו לדבריהם ל"מדגרות קורונה". ויש ממש בדבריהם. פעמים רבות מדי אנשים נכנסו בשערי בתי החולים עם קצת חום ושיעול, ויצאו משם במצב מאוזן מכוסים בסדין. הרי ידוע שיש הידבקויות קשות בבתי החולים, שחלונותיהם סגורים הרמטית — טעות קשה" כותב שטרסלר הפרשן הכלכלי מציין כי "חסדי עמרם מספקת לבעלי התסמינים מחוללי חמצןבמהירות וביעילות, וגם שולחת להם רופא ותרופות. והעיקר: החולה נשאר בביתו, ליד משפחתו, בסביבה נקייה מווירוסים, וכך הוא מבריא טוב יותר מאשר בבית החולים. כלומר: רפואה קהילתית במיטבה" לדבריו "במשרד הבריאות צועקים חמס: "אנחנו רוצים לפקח!" הצילו, רק לא אתם. רק לא להביא את איתמר גרוטו, שנכשל לחלוטין בכל מה שעשה. הרי במקום מחוללי חמצן הוא ישלח טפסים לרוב, ובמקום בדיקות מהירות נקבל עיכובים, טעויות ואובדן מבחנות" שטרסלר מסכם וכותב "תנו ל"חסדי עמרם" לעבוד בשקט, ולכו ללמוד שם יעילות וצניעות" שטרסלר אומר בשיחה עם 'המחדש': קבלתי את הטלפון של אדון מרקוביץ מחסדי עמרם ואני שולח כל אדם שזקוק לסיוע רפואי בימים אלו, למאה שערים, שם הם יצילו את החיים שלהם, לצערינו מבתי החולים רבים חוזרים בארונות קבורה. בחסדי עמרם יכולים לסייע ל3000 חילונים" דברי שטרסלר
      37
      מבהיל
      כל חרדי שבא שמים אותו במחלקת המות. ההזנחה של הקורונה אל תתקרבו לשם אם החיים יקרים לכם לא סומכים על הציונים אם אין יראת שמים.. והרגוני
      36
      רוצחים
      מפחיד כמה שזה אמיתי
      35
      שכני
      יש לי שכן מרמת שלמה שאושפז בלניאדו ושוחרר ברוך השם ועוד רבים כמותו. להאשים את הרופאים זאת חוצפה בזמן שהרבי בעצמו טופל על ידי אולם רופאים לפני חודשיים
      כשתהיה שם תבין!
      התסכול של החולים זה מזעזע!!!!
      34
      קשה לכם לקבל את האמת אחרי שעיוורו את עיינכם עם ׳ונשמרתם׳?
      חסידה גאה
      זה המצב וזה לא חדש רק כשמישהו כותב את האמת המרה על מה שקורה בשטח כולם נבהלים שסודות האטום יתגלו וממשיכים להחזיר את כדור הנאשמים לבעלז אף אחד כאן לא אלוקים ולא יודע מי מדביק את מי ואיך כל אחד נדבק ולמלאך המוות יש מלא רעיונות איך לבצע את זממו מבלי שיאשימו אותו, אז פעם זה קורונה ופעם זה סרטן ופעם זה תאונת דרכים ופעם זה מרפסת שפתאום קורסת ופעם פשוט לא קמים בבוקר… אז אף אחד לא אשם! השם יש רק אחד! ומה שהעיתון רצה לעורר זה, שנתוני הנפטרים שזועקים מכותרות העיתונים לא אמיתיים. ותתעוררו לפני שתגלו את זה על עצמכם… וכל מי שמעז לדבר על גדול בישראל, שלא יתפלא אם בבוא היום יקבל את עונשו משמים. אם אתם צדיקים ושומרים על ׳ונשמרתם׳ בדקדוק רב, אז תקיימו את כל תרי״ג המצוות בהידור לפני שאתם מלמדים אחרים איך לנהוג נכון… ואם אתם באמת רוצים שמשיח יבוא והמגיפה תסתיים סופסוף, תפסיקו את השנאת חינם המיותרת הזו ותרבו באהבת ישראל ואהבת חינם (גם למי שלא הולך בדרך שאתם בטוחים שהיא הנכונה)
      מד
      אף אחד לא יודע? בשביל זה ד' נתן שכל, וכשרון לרופאים לרפא. מי שלא מבין אמת בסיסית כזאת, לא יצא גם עם מעיל בחורף.
      33
      רוציםלמות?;
      מי שרוצה למות עדיף לו ללכת לבית המדרש של בעלזא, שם מתים מהר יותר….
      לבדוק נתונים!
      כמה אחוזים משם מתו… נא לבדוק לפני הטחת האשמות כוזבות. שיהיה לך בהצלחה
      32
      יהודי
      בבקשה נא להביא את הכתבה במלואה!
      31
      פיקוח נפש!
      כמשב״ק של אחד מגדולי הדור שמגיעות אליו במשך חודשים מאות שאלות של מקרה קורונה, העיצה שלו היא אשפוז ביתי, לא להתאשפז בבתי החולים, סכנת נפשות !!! כ״כ רוב רובם של החולים הקפידו על מסכה מאוד. אולי צריך להחליף מסכה כל שעה, או להפסיק עם המסכה בכלל, עוד עלול להתברר שאנו מזיקים לעצמינו?!
      אמת
      אכן כך. המסכה מזיקה ומסוכנת הן מבחינה בריאותית והן מבחינה פסיכולוגית. עלינו להסיר אותה וללכת חשופי פנים, בצלם א-לוהים, כמו שבורא עולם ברא אותנו.
      מד
      צלם א-להים כולל את השכל האנושי, שאומר להזהר מקורונה ע"י מסכה מגוננת. מה לא ברור פה?
      30
      משה לוי
      קשה מאוד להגיד שהרופאים רוצחים בכוונה תחילה א ב ל !!! הדברים החשובים להחלמה טובה ומהירה זה ביקור חולים ותזונה טובה. לגבי ביקור החולים זה תלוי במשפחה ובחברים. לגבי התזונה זו בעייה ידועה בבתי-חולים.
      אולי לא בכוונה תחילה
      מאנדהוא
      אבל רובם המכריע אומרים לא נורא, בוודאי אלה התומכים ב"המתת חסד" אוי.
      דח
      עשית משאל לוודא את 'רובם'?