פרופ' גמזו: "נקצר את ימי הבידוד ל-12 בכפוף לבדיקה ביום העשירי"

    איתי גדסי No Comments on פרופ' גמזו: "נקצר את ימי הבידוד ל-12 בכפוף לבדיקה ביום העשירי"

    פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הודיע בדיון ועדת העבודה, הרווחה והבריאות כי בכוונת משרד הבריאות לקצר את מספר ימי הבידוד: "תוך מספר ימים נקצר את הבידוד ל-12 ימים, על ידי בדיקה שתבוצע אחרי 10 ימים"

    רוני גמזו צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקטור המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו הודיע היום (שני) בדיון וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת כי בכוונת משרד הבריאות לקצר את מספר ימי הבידוד: "תוך מספר ימים נקצר את הבידוד ל-12 ימים, על ידי בדיקה שתבוצע אחרי 10 ימים".

    יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ ברך על דבריו: "כל יום בידוד זו השפעה ישירה על המשק. קודם כל הבריאות אבל אם אפשר לחסוך בימי בידוד אפשר להטיב עם הכלכלה".

    יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר שמוביל את המהלך מזה תקופה ארוכה, ברך גם הוא על הודעת פרופ' גמזו ואמר: "מברך את פרופ' גמזו על ההחלטה הראויה לקצר את ימי הבידוד שתחסוך מאות מיליוני ש"ח למשק ותגדיל את אמון הציבור במערכות. מדינות אחרות קיצרו, אין סיבה שישראל לא תעשה זאת. כפי שטענתי בחודשים האחרונים, יש לשקול לקצר את הבידוד ל-10 ימים בכפוף לבדיקה ביום ה-8".

    צילום: פלאש 90

    בתוך כך, גמזו ציין בדיון הוועדה כי מפיצי-העל של הנגיף הם נערים וצעירים ולכן יש להמתין עפ פתיחת מערכת החינוך לגילאי 6 ומעלה: "המנוע של המגיפה זה נערים וצעירים ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם הוא נמוך. הם נדבקים, נושאים, לרוב לא חולים ודוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר. שם שיעור המחלות, והאשפוז הוא הגבוה וגם גורם כמובן למקרים של מוות וקשיים במערכת האשפוז. אין סכר שיכול לעמוד בפני הזרם הזה ולכן החשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסיה הזו, יש להמתין עם פתיחת מערכות חינוך- יסודי, תיכון ולעשות זאת בזהירות, כי בסוף אותם ילדים ונערים נמצאים באינטראקציה עם המבוגרים והקשישים, גם אם היא נמוכה".

    עוד אמר גמזו: "מערכת הבריאות בישראל חזקה ואיתנה, בנויה על עוצמה, מסירות ואנשי צוות חדורים. אחוזי התמותה כאן הם מהנמוכים בעולם. פה לא יהיה איטליה, אף פעם".



    0 תגובות