אחרי שהתקשורת שפכה את דמה; היועמ"ש: השרה גמליאל מסרה דיווח אמת

    ישראל רובין 1 Comment on אחרי שהתקשורת שפכה את דמה; היועמ"ש: השרה גמליאל מסרה דיווח אמת

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום כי הוא מקבל את עמדת הפרקליטות לפיה אין מקום להמשך הבדיקה בעניינה, משום שממצאי הבדיקה מלמדים כי אין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת

    היועמ"ש, אביחי מנדלבליט צילום: תומר נוברג, פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הנחה על מדיניות אכיפה חדשה ביחס להפרות לכאורה של הגבלות הקורונה ע"י נבחרי ציבור ונושאי משרה בכירים, וכן קיבל החלטה בפניות שהתקבלו בנוגע לעניינה של השרה גילה גמליאל. היועמ"ש קבע כי הוא מקבל את עמדת הפרקליטות, לפיה אין מקום להמשך הבדיקה בעניין, משום שממצאי הבדיקה מלמדים כי אין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת.

    בהודעה שיצאה היום מטעם היועמ"ש, נכתב כי "בהתאם למדיניותה של ממשלת ישראל למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, קיימת חשיבות עליונה לקיומן של ההגבלות שנקבעו ע"י הממשלה שתכליתן הצלת חיים, פשוטו כמשמעו. הדבר מחייב הקפדה של הציבור על ההגבלות השונות שנקבעו. הניסיון שנצבר בחודשים האחרונים בהקשר זה מלמד, כי אחד המרכיבים המרכזיים המשפיעים על הנכונות הציבורית לקיים את ההנחיות, הוא אמון הציבור בכך שהנחיות אלו נחוצות וחלות באופן שוויוני על כלל האוכלוסייה".

    עוד נכתב "מרכיב זה נפגע קשות מקום בו נבחרי ציבור ועובדי ציבור בכירים אינם מקפידים על קיום ההגבלות. הפרת ההגבלות על ידי נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים שולחת מסר שלילי לציבור הרחב בדבר האפשרות להימנע מקיומן, ולפיכך טומנת בחובה חומרה יתירה בכל הקשור למאמץ הלאומי להיאבק בהתפשטות הנגיף".

    "על רקע זה", מוסיפים בלשכת היעמ"ש "ובעקבות מספר פרסומים בדבר הפרות לכאורה של ההגבלות שהוטלו במסגרת המאבק בנגיף הקורונה בידי נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים, הנחה היום היועץ המשפטי לממשלה, את משטרת ישראל כי במקרים בהם קיימות ראיות לכאורה להפרה חמורה של ההגבלות ע"י נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים, תתקיים אכיפה אף בדיעבד".

    "בהתאם למדיניות זו, שתחול ביחס למקרים שאירעו החל מהסגר שהוטל ביום 17.9.20, במקרים המתאימים יוטל קנס כקבוע בחוק ובתקנות, כאשר במידת הצורך תפנה משטרת ישראל למפר לכאורה לצורך בירור הנסיבות. הנחיית היועץ המשפטי לממשלה באה בתום דיון שנערך בנושא עם ראש אח"מ, משנים ליועץ המשפטי לממשלה ומשנים לפרקליט המדינה, ובכירים אחרים במשטרת ישראל, בפרקליטות ובייעוץ וחקיקה".

    עוד קיבל היועץ המשפטי לממשלה החלטה בעניינה של השרה להגנת הסביבה, ח"כ גילה גמליאל כאמור. במסגרת פניות שהתקבלו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה נטען, כי השרה גמליאל, שנדבקה בקורונה, הפרה את ההגבלות המחמירות שחלו בתקופת יום הכיפורים, וכן לא מסרה אמת בדיווח למשרד הבריאות בחקירה האפידמיולוגית שנערכה לה. הטענה האחרונה, החמורה יותר, נבחנה ע"י היועץ המשפטי לממשלה.

    במסגרת בדיקה שנערכה ע"י יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה, בראשות ד"ר חיים ויסמונסקי, התקבלו חומרים ממשרד הבריאות, לרבות מידע קונקרטי מידי הגורם הרפואי שביצע את החקירה האפידמיולוגית לשרה גמליאל. לאחר בחינת הדברים, המליצה פרקליטות המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מר שלמה (מומי) למברגר, כי אין מקום להמשך הבדיקה בעניין, משום שממצאי הבדיקה מלמדים כי אין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת. לעמדה זו הצטרפו גם ראש אח"מ והמשנים ליועץ המשפטי לממשלה, מר רז נזרי והגב' עמית מררי.

    היועץ המשפטי לממשלה קיבל את ההמלצה המתוארת וקבע כי הממצאים שהוצגו בפניו מלמדים כי השרה שיתפה פעולה באופן מלא ומסרה עובדות אמת כהווייתן, ולפיכך, אין עילה להמשך בדיקה בנושא.

    ביחס לטענה לפיה השרה גמליאל הפרה את הוראות ההגבלות, היועץ המשפטי לממשלה רשם בפניו את הודעתה לתקשורת של השרה גמליאל מיום 5.10.2020, בה מסרה, בין היתר, כי טעתה בשיקול הדעת וכי היה מקום מצידה לנהוג אחרת, והעביר את הנושא לטיפול משטרת ישראל על מנת שתברר עם השרה את נסיבות העניין, ותפעל בהתאם לסיכום העקרוני האמור לעיל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איני מבין, למה חלק בקצה המחנה החרדי, מביע הזדהות וסולידריות עם אנשי ימין שנרדפים ע"י התקשורת ומערכת המשפט.
      בעת שהם אינם נוהגים כך כלפינו.