מקלב לשרה גמליאל: "הרחבת חוק הפיקדון תביא לייקור מחירים"

    ישראל רובין 4 Comment on מקלב לשרה גמליאל: "הרחבת חוק הפיקדון תביא לייקור מחירים"

    המשרד להגנת הסביבה יחיל 'פיקדון' על בקבוקים גדולים ויביא לייקור מחירים; סגן השר אורי מקלב פנה לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל בדרישה להשהות את ההחלטה: "בימים אלו שהמשבר הכלכלי פגע משמעותית בשכבות רבות בציבור, חובה עלינו להקפיד שלא נגדיל את הנטל הכלכלי על הציבור עם הטלת מס חדש"

    אורי מקלב צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל החליטה הבוקר ׁ(שני) להרחיב את חוק הפיקדון כך שיכול גם על בקבוקי משקה גדולים, החלטה זו עשויה לעלות את מחירי הבקבוקים הגדולים, כבר לפני למעלה מחודש ימים פנה סגן השר אורי מקלב לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל בבקשה להגיש לכנסת צו המאריך את הפטור מתשלום פיקדון על בקבוקים גדולים.

    "הובא לידיעתי כי בימים הקרובים משרדך נדרש להגיש לועדת הכלכלה של הכנסת  צו המאריך את הפטור מתשלום פיקדון של 30 אג' על מיכלי משקה גדולים, שאם לא כך יוחל באופן מיידי חובת התשלום הפיקדון", כתב סגן השר לשרה להגנת הסביבה.

    "מנתוני המשרד להגנת הסביבה אני למד כי בסופו של הליך רק 18% מהפיקדון על הבקבוקים הקטנים חוזר לציבור, לכן בסופו של דבר עלות הפיקדון במידה ויושת על בקבוקי משקה הגדולים יפול על הציבור מה שיביא בסופו של דבר לעליה ביוקר המחיה ויהווה מעמסה על השכבות החלשות".

    "אוסיף ואציין כי אני רואה צורך מהותי בהמשך ואף הגברת המנגנון הקיים של איסוף בקבוקים גדולים במתקני איסוף הבקבוקים הנמצאים כיום בכל רחוב והנגישים לציבור 24 שעות ביממה. בימים אלו שהמשבר הכלכלי פגע משמעותית בשכבות רבות בציבור, חובה עלינו להקפיד שלא נגדיל את הנטל הכלכלי על הציבור עם הטלת מס חדש כדוגמת חובת תשלום הפיקדון" ציין סגן השר מקלב בפנייתו.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      למנחם טוקר תודה רבה על השידור

    2. 3

      ממש לא תורם למיגור הקורונה … צריך לבטל את הפיקדון על יתר הדברים !!! זה עוד מפגשים מיותרים ….
      כיום יש נקודות איסוף בשטחים פתוחים … צריך לצרף את הבקבוקים הקטנים וכדומה לסדור הזה.

    3. 2

      הרי כל אחד יודע שבפועל הציבור לא יפגע מהטלת פקדון כי אם רק ירוויח, קוני הבקבוקים זכאים להחזיר את הבקבוקים לסופר ולקבל את דמי הפקדון בחזרה, לעצלנים שלא טורחים למחזר את הבקבוקים יש את כל המסכנים שאוספים את הפחיות ברחוב, הם יהנו מתוספת להכנסה שלהם.
      הציבור ירוויח מרחובות ושטחים נקיים יותר ולא יצטרך להתמודד עם כלובים מלאים עד אפס מקום שהעיריה אינה טורחת לפנות. תראו בכל פינת רחוב בבני ברק את הכלובים מלאים עד הסוף, ולפי כמות האבק על הבקבוקים אפשר להביןשחודשים רבים לא פינו אותם

    4. 1

      שרה כלום לתפקיד שום כלום, גמליאל היא כישלון חרוץ בכל תפקידיה עד היום הוכיחה לנו באופן נמרץ שטובת הציבור היא הדבר האחרון שמטריד אותה !!! מתי יתחולל הנס והיא תעלם מעל הבמה הפוליטית? סתם קקרית שמנסה להמציא את עצמה ולהפגין נוכחות מיותרת!!!!