- רדיו קול חי - -

ניצחון הגבהת החומות החרדית \\ בצלאל קאהן

בניגוד ללא מעט אנשים שכועסים הבוקר, אני מסרב להתרגש ממתקפת ההסתה שמתנהלת בימים האחרונים נגד הציבור החרדי מצד כלי התקשורת ולא מעט פוליטיקאים.

הכותרת הראשית של ידיעות אחרונות הבוקר (שני) היא "המרד החרדי", בעקבות פתיחת חלק מתלמודי התורה, בזמן שאנשי השמאל המפגינים בהמוניהם מקבלים כותרת של "מחאה".

קריקטורה בהארץ מציגה בצורה נלעגת את מרן שר התורה רבי חיים קניבסקי, וכידוע אין רפואה למכתם של מי שפוגע בתלמידי חכמים.

אתמול (ראשון), ראש הממשלה הצטרף לכל החגיגה הזו. כשהוא ראה את הסקרים בהם הוא יורד במנדטים ונפתלי בנט עולה, בחר בנימין נתניהו לתקוף את הציבור החרדי ואת מנהיגיו על הפתיחה הזהירה של חלק מהת"תים.

אין צורך לומר כי גדולי ישראל יודעים היטב מה הם עושים, בשום שכל, בצורה מסודרת, זהירה, עם חובת ההשתדלות וחובת הזהירות, וחובת הריחוקים, בתפילה שלא תצא תקלה תחת ידם.

אבל לצד כל זאת, ההסתה משתוללת בחוץ נגד יהודים חרדים כמפיצי מחלות.

מעציב לקרוא עיתונאים מהציונות הדתית המבקשים להתרחק מאדם חרדי ברחוב, כי הוא מפיץ מחלות. עיתונאי אחר בחר לבכות את מה שהוא וחבריו כל כך הרבה השקיעו כאן בשנים האחרונות: החרדים שמתרחקים מהישראליות.

יש קו משותף לכל מה שנאמר לעיל, ורצוי שחבורת עמי הארצות, שונאי תלמידי החכמים, ימשיכו בהסתה הפרועה נגד הציבור החרדי; תמשיכו גם לעודד את השוטרים לשבור לחרדים את העצמות.

בסוף-בסוף, אנחנו החרדים ננצח. למה? כי כשהם מבכים את ההתרחקות של החרדים מהישראליות, אנחנו רושמים את הניצחון של הגבהת החומות החרדית.