השר אוחנה בריאיון: "חלק גדול מהצלחת הסגר הוא מאכיפת המשטרה"

    אסתי פלד No Comments on השר אוחנה בריאיון: "חלק גדול מהצלחת הסגר הוא מאכיפת המשטרה"

    השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בריאיון ל"מהדורה המרכזית' התייחס לזעם נגד הסגרים הציבור החרדי, המראות הקשים באכיפה באירועים במגזר החרדי, ההיתר להפגנות מול קיום תפילות, וחשיפת ההקלטות של היועמ"ש

    השר אמיר אוחנה צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    השר לביטחון פנים אמיר אוחנה התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית' בהגשת שמעון ברייטקוף ויהודה אבידן והתייחס למראות הקשים של האכיפה המשטרתית והבהיר, "הממשלה לא יכולה לנצח את הקורונה אלא הציבור וזה הדבר הכי חשוב, אנחנו לא רוצים לעבוד בכוחניות".

    אוחנה התייחס לחתונת הדמים בגבעת זאב ואמר, "המראות של החתונה בגבעת זאב הם מראות קשים ואף שוטר לא רוצה לראות את זה אבל זה נכפה עליהם וזה מאבק לאומי ואם ניכשל בזה אנחנו לא נזכה לכלכלה ולא ליחסי חוץ ואז נאבד את הכל, ונצליח לעשות את זה רק ביחד. ולכן המשטרה באה בהידברות עם ראשי קהילות ואדמורי"ם, ורוב הציבור אחראי ולא כולו, ואיפה שלא המשטרה תאכוף".

    לדברי אוחנה, "כאשר אנחנו רואים שיש ערים שהתחלואה מאוד גבוהה אנחנו רוצים להציל את הציבור ולא לפגוע בו, שנוכל להפוך את המקומות לירוקים שנוכל לפתוח את הכל, כן למסכות ולריחוק, לא להתקהלות".

    על קיום ההפגנות אל מול איסור התפילה מעל 10 איש, אומר אוחנה, "אני מסכים שאין להפלות בין קבוצה לקבוצה ולא בין התקהלות להתקהלות, אני הצעתי את המודל השוודי, אסורה התקהלות של כל קבוצה מעל 50 איש, אבל דעתי לא התקבלה, ואני מסכים שציפור הנפש של הציבור החרדי זה תפילות ואי אפשר לאפשר את זה ולא תפילות, וההפגנות מעודדות את התחלואה ולצערי הן מותרות".

    עוד הוסיף אוחנה, "בסוף לא כל מה שמותר הוא מומלץ, אם מישהו יכול לעבוד מהבית שיעשה זאת, ואם אפשר להימנע ממפגש אז שיעשה את זה, החיידק לא מעניין אותו חוקים וחרדים חילונים, ככה הוא פועל הוא רוצה מפגשים. אני לא רוצה את המשטרה בתוך הריכוזים החרדים, אנחנו במלחמה".

    בנושא ההיערכות לתפילות ולימודים אמר אוחנה, "אני מסכים אתך שצריך למצוא את האיזון בין הדברים שנוכל להוריד את התחלואה וגם שכל אחד יוכל להמשיך בדרכו, יש לנו בקואליציה אנשים מדהימים כמו הרב אריה דרעי שפועל למען שולחיו".

    על רקע חשיפת ההקלטות הדרמטיות של היועמ"ש אמר אוחנה, "אני חושב שהיועץ המשפטי לא יכול להישאר בתפקידו, משום שמרגע שאתה מגיש כתב אישום, ואתה מביע חוסר אמון קיצוני בראש המערכת אז מדובר בניגוד עניינים, אתה רואה איך בכל מקום הוא שם רגל".

    בסיום הריאיון התייחס אוחנה למשבר האמון בממשלה, "אני מוטרד שאין הרבה אחדות בממשלה הזאת וזה קשה לתפקד ככה".



    0 תגובות