נערכים לחורף: שר הפנים אישר פטור מהיתר לבניית מבנים לבתי החולים

    איתי גדסי No Comments on נערכים לחורף: שר הפנים אישר פטור מהיתר לבניית מבנים לבתי החולים
    אריה דרעי צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההיערכות ורונה לחורף. במשרד הבריאות נערכים להקמת מחלקות קורונה חדשות, על פי ההערכה של צפי לגידול בתחלואה במהלך החורף. מנכ"ל משרד הבריאות ביקש לקבל פטור מבניית מבני ציבור בבתי החולים ואכן שר הפנים אישר זאת.

    לפי הערכות המצב והתחזיות השונות, מערכת הבריאות נדרשת לתוספת של כ-3,600 מיטות אשפוז נוספות, זאת במטרה להגיע ליעד של 10,000 מיטות אשפוז בבתי החולים במדינה עד לתחילת החורף (ממשלתיים ושאינם ממשלתיים).

    תוקף הצו הינו 24 חודשים. מדובר בצו שניתן על-פי חוק במקרים חריגים בלבד וככלל אין מקום לעשות בו שימוש כ"גשר תכנוני". יחד עם זאת, לאחר שמשרד הבריאות הציג למועצה הארצית נתונים המבססים את הצורך החיוני במתן הצו ולאחר שזו שמעה את החברים ואת המוזמנים, השתכנעה המועצה בצורך שבהתקנת הצו.

    במשרד הפנין מבהירים כי המדובר בפטור מהיתר בניה בלבד כאשר הבינוי צריך שיהיה תואם תכנית מאושרת, עובדה שיש בה כדי להקל על מתן הצו בנסיבות החריגות כאמור.

    מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר המועצה הארצית אמר לאחר האישור: "כחלק מהמאמץ הלאומי בהתמודדות עם נגיף הקורונה, הוביל שר הפנים אריה דרעי, אשר מבין היטב את גודל השעה, את המהלך למתן הפטור. אנו מקווים שלא נצטרך להגיע לשלב שבו ייעשה שימוש בכל המיטות החדשות, אך לאור המצב, מערכת הבריאות חייבת להיערך לכל תרחיש".



    0 תגובות