- רדיו קול חי - -

נציב שירות המדינה ליועמ"ש: אאפשר להתחיל במינוי פרקליט מדינה

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ מאשר להקים את ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה הבא.

במכתב ששלח הבוקר (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט כותב הנציב ליועמ"ש: "קראתי בעיון את מכתבו של שר המשפטים ואת מכתבך שבסמוך. אין ספק ביחס לחשיבות הרבה שאני רואה לאיוש תפקידים משמעותיים בשירות המדינה. לכן, מסלי להתעלם מהקושי האמור לעיל (שאין מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים י.ר), מתוך חובתי להבטיח את הפעולה התקינה של המערכות השלטוניות, החלטתי לאשר בשלב זה את פרסום המשרה ובחינת עמידת המועמדים בתנאי הכשירות לתפקיד".

"כאמור", הוסיף הרשקוביץ "אישורי ניתן לפרסום ולשלבים הראשוניים של הליך האיתור. בתום שלבים אלו ובהתאם לנסיבות ולמצב המשפטי, אם לא יימצא פתרון לסוגיית המנכ"ל הקבוע של משרד המשפטים, אחריג את ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה מן המדיניות השוללת טיפול של ממלא מקום מנכ"ל משרד ממשלתי במינוי משרות בכירות במשרדו להוציא מקרים חריגים, ואאפשר את השתתפותה של ממלאת מקום המנכ"ל עו"ד סיגל יעקבי בועדת האיתור. יובהר כי האישור האמור יינתן בשל הנסיבות החריגות והמצב המיוחד וחסר התקדים, בשים לב למאפייני המשרה ולחשיבותה ובהתאם לוות דעתך המחייבת שאין למנוע את הקמת הוועדה", כתב הרשקוביץ.

כזכור, לפני כשבועיים הורה יו"ר כחול לבן השר בני גנץ לשר המשפטים אבי ניסנקורן להתחיל בהליך מינוי פרקליט מדינה קבוע. זאת, חרף עמדת ראש הממשלה נתניהו. שר המשפטים החל לקדם את ההליך, אך נתקל בהתנגדותו של נציב שירות המדינה פרופ' הרשקוביץ, שטען כי העובדה שאין מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים אינה מאפשרת את  הליך המינוי.

היועץ המשפטי לממשלה נחלץ לעזרתו של שר המשפטים ושלח להרשקוביץ חוות דעת לפיה על אף שמדובר בצעד לא מקובל, המצב שבו אין פרקליט מדינה מכהן כבר כעשרה חודשים הינו מצב בעייתי אף יותר ויש לכנס את הוועדה למרות הקושי שהעלה.

שר המשפטים אבי ניסנקורן ברך על הודעו של הנציב: "אני מברך על החלטת נציב שירות המדינה להתניע את הליכי האיתור למינוי פרקליט המדינה. זו ההחלטה הנכונה והמתבקשת לטובת אזרחי ישראל ולתפקודה התקין של מערכת אכיפת החוק. אני בטוח שוועדת האיתור תעבוד באופן מקצועי ונטול פניות, ותמליץ על האדם הראוי ביותר לתפקיד".