חבילת סיוע מיוחדת לרשויות האדומות

    צבי טסלר No Comments on חבילת סיוע מיוחדת לרשויות האדומות

    צוות שרים בראשות שר האוצר גיבש: חבילת סיוע מיוחדת לרשויות שנמצאות בסגר | הפרטים בפנים

    סגר צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום ישיבה של צוות שרים בראשותו של שר האוצר ישראל כ"ץ, שר הפנים אריה דרעי, שר המשפטים אבי ניסנקורן, שר הכלכלה עמיר פרץ, נציגו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי הוד בצר, מ"מ מנכ"ל משרד האוצר ובכירי משרד האוצר, מנהל הביטוח הלאומי, נציגי היועץ המשפטי לממשלה, נציג משרד הביטחון ונציגי משרד הרווחה, החליטו השרים על חבילת סיוע ייעודית לרשויות הנמצאות תחת סגר.

    הוחלט כי עובדים שמקום עבודתם פתוח בהתאם לתקנות, אך הרשות בה הם מתגוררים מצויה בסגר האוסר עליהם להגיע למקום עבודתם והוצאו לחל"ת למשך התקופה האמורה, יהיו זכאים לקבל דמי אבטלה מהיום הראשון בו הוצאו לחל"ת (בכפוף לסיכום משפטי עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה).

    הוחלט להעמיד באופן מיידי סיוע כלכלי ישיר לרשויות המקומיות הנמצאות בסגר ע"י משרד הפנים, ובנוסף לזאת לתת לתושבי הרשויות סיוע ע"י תוכנית "בני-חיל" אותה מפעיל פיקוד העורף.

    כמו כן נקבע כי הצוות המשותף למנכ"לי משרד האוצר והפנים ימשיך לפעול ולבחון את הסיוע הנדרש לרשויות בהתמודדות עם הקורונה.

    בנוסף, רשות המסים והביטוח הלאומי הודיעו כי יפעלו לתת מענה מהיר ועדיפות לטיפול במענקים ובקשות של תושבים ועסקים של רשויות הנמצאות בסגר.

    סוגיית ההגנה על עובדים מפני פיטורין ברשויות שנמצאות בסגר תמשיך להיבחן ע"י המשרדים הרלוונטיים.

    שר האוצר ישראל כ"ץ: "בעקבות ההחלטה על המשך הסגר בערים אדומות, גיבשנו חבילת סיוע שתאפשר תמיכה בערים אלו בתקופה זו. אמשיך לפעול לפתיחת המשק על פי מתווה משרד האוצר ולהתאים ככל שידרש את תוכנית רשת הביטחון הכלכלית שמספקת סיוע רחב לעצמאיים שכירים ובעלי עסקים. אני מברך על שיתוף הפעולה של השרים והמשרדים השונים למען אזרחי מדינת ישראל".



    0 תגובות