הסכם השלום אושר ברוב גדול; נתניהו חשף איך החלו הקשרים עם מדינות ערב

    איתי גדסי 1 Comment on הסכם השלום אושר ברוב גדול; נתניהו חשף איך החלו הקשרים עם מדינות ערב

    ברוב גדול מאוד של 80 חברי כנסת אושר הסכם השלום עם איחוד האמירויות. הרשימה הערבית המשותפת התנגדה לו. ראה"מ סיכם את הדיון ודיבר על עשיית שלום מתוך עוצמה, וחשף מתי החלו הקשרים האמתיים עם מדינות ערב באזור

    ראש הממשלה בהצבעה על הסכם השלום במליאה צילום: דברות הכנסת - גדעון שרון
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (חמישי) לאחר דיון ממושך אישרה מליאת הכנסת את הסכם השלום עם איחוד האמירויות במסגרת הסכמי אברהם ההיסטוריים. 80 חברי כנסת תמכו באישור ההסכם לעומת 13 שהתנגדו לו (הרשימה המשותפת).

    ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם את הדיון לפני ההצבעה ואמר: "אני מברך על הדיון שהתקיים פה, אני מודה לכל חברי הכנסת שמצביעים בעד ההסכם ואני רוצה לקוות שבעתיד הלא רחוק תהיה לנו עוד הזדמנות להצביע בעד הסכמי שלום נוספים עם מדינות ערב".

    ראש הממשלה הציג את חזונו לשלום על שכנינו כפי שכבר ניסח אותו שנים קודם, "השלום הזה לא נפל עלינו ככה סתם מהשמיים, הוא תוצאה של משנה סדרה ודרך עקבית שאני מקדם 25 שנים. ממשלות ישראל בהנהגתי מטפחות את עוצמתה של ישראל בכל התחומים. העוצמה הזו אכן קירבה אלינו מדינות רבות בעולם ובכלל זה גם מדינות ערביות ומוסלמיות שעומדות איתנו בחזית אחת נגד הסכנה של איראן וגרורותיה".

    ראה"מ חשף כי הקשרים האמתיים החלו לרקום לאחר הנאום בקונגרס: "אני לא יכול לספר לכם על כל הפגישות, על כל הטיסות ברחבי המזרח התיכון אבל הינה אני מוסר לכם פיסת אינפורמציה. היה לנו קיטוע, הקפאת יחסים עם אחת המדינות החשובות באזור, או רק קשר טכני, אבל זה השתנה ביום אחד, וזה היה כשעבדכם הלך לנאום בקונגרס וקיבלתי מסרים שאם אתה מתייצב בכזו עוצמה נגד איראן אנחנו מוכנים להתייצב איתך. העובדה שהם הבינו שממשלות ישראל תחת הנהגתי מתנגדות בתקיפות לאיראן ולניסיון שלה לייצא את המהפכה לגבולנו ולגבולות אחרים".

    עוד הוסיף נתניהו, "השלום הזה איננו מבוסס רק על הדיפת אויבים משותפים, זהו תנאי הכרחי אבל לא מספיק זהו גם שלום חם שמתבצע בן העמים. אנחנו כבר רואים את פירות השלום והם ילכו ויתרחבו".

    נתניהו התייחס לסוגייה הערבית פלסטינית, "הקשרים שאנו מקדמים עם העולם הערבי שוברים את הווטו הפלשתיני על השגת שלום במזרח התיכון. במשך זמן רב מידי הסרבנות הפלשתינית בלמה התקרבות בין ישראל למדינות ערב. אני דבק במדיניות אחרת שהופכת את הסדר הישן. הסדר החדש אומר לא להמתין עד שהפלשתינים יתרצו אלא להתקדם, וכשהפלשתינים ישנו את השקפתם, לקדם הסכם שלום גם איתם".

    ראה"מ הזהיר ואמר, "אסור לנו ללכת אחורה לרעיונות החזרה לקווי 67, הצפת המדינה בפליטים וחלוקת ירושלים. אם מישהו אצלנו או בקהילה הבין לאומית יחזור ויעורר בפלסטינים שאיפות לא מציאותיות כמו אלו שהזכרתי ההתקדמות במזרח התיכון תיעצר בחקירה חריקת בלמים זה הוביל למבוי סתום לחוסר יציבות להידרדרות זה לא יוביל לשלום אמת".

    בסיום דבריו אמר ראה"מ, "ישראל ברשותי תמשיך לפעול להרחבת השלום אני מאמין שמדינות נוספות יתווספו בעזרת השם ויחד נעשה ונצליח".



    1 תגובות

    מיין תגובות