- רדיו קול חי - -

גנץ במליאה: "קורא לראה"מ לחדול מהמתקפות על מערכות השלטון"

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ נשא דברים במליאת הכנסת בדיון על הסכם השלום עם איחוד האמירויות הערביות: "מברך את ראש הממשלה שבחר לצעוד בדרך השלום. שינוי התפיסה שהוביל הממשל האמריקאי, יירשם בספרי ההיסטוריה של המזרח התיכון".

"בימים אלה אני ומערכת הביטחון עובדים על הבטחת האינטרסים הביטחוניים ושימור יתרונה האיכותי של ישראל. ידידינו האמריקאים הם בעלי ברית ושותפים המחוייבים לשמור על ביטחונה של ישראל, מתוך הבנה שבלי ישראל חזקה- אין מזרח תיכון יציב".

"במזרח התיכון התבצעו ויתבצעו עסקאות נשק. אני אומר בצורה ישירה, ללא הסתרה, ללא עקיפה וללא קריצה- כל עוד אני שר הביטחון- עוצמתה ועליונותה הצבאית של ישראל באזור יישמרו, יתחזקו ויתבססו".

"מול משטר האיתולות ואלו שאלימות היא בשורתם, אנו מעמידים צבא מוכן, ושותפים ותיקים וחדשים, שייאבקו איתנו למען יציבות ושלום. היום, עם אישור ההסכמים, ישראל מתחזקת ואיראן נחלשת".

"חשוב שנזכור את החובה לשקם ולחזק את הקשר עם שכנותינו הקרובות-ירדן ומצרים. קשר שהוזנח בשנים האחרונות באופן שפגע באינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל".

"קורא לאבו מאזן ובעיקר לדור הצעיר של הפלסטינים- ידינו מושטת, הגיעה העת שתצטרפו למסע השלום, במקום לשקוע בביצת הסרבנות".

"הצטערתי לשמוע כי יש חברי כנסת שבכוונתם להצביע נגדו. זהו הרגע להבטיח גם חינוך לשלום, ופתח לעתיד טוב יותר לילדי המזרח התיכון כולל הפלסטינים".

"הבחירה בדרך השלום נעשתה בצל חלופות אחרות שהיו על הפרק. צעדים חד צדדיים שיכלו להכניס אותנו לסחרור מסוכן בעת משבר מהגדולים שידענו".

"אני קורא לראש הממשלה ולחבריו לחדול מעיסוק אובססיבי במערכות השלטון ששנינו מופקדים עליהן ולהתייחס אליהן כאילו יושבים בהן אויבי העם. עלינו למנות את האנשים שיובילו את המדינה ביחד איתנו – במשטרה, בפרקליטות, במשרד האוצר, לתת להם לשרת את הציבור- ולהפסיק את ההסתה נגדם".

"תפקידנו להביא לאזרחי ישראל תוכנית כלכלית שתוציא אותנו מהמשבר הכלכלי העמוק בתולדותינו ולא להחזיקה נצורה כתוכנית מילוט פוליטית".