סגן השר פרוש: "יש לייצר מתווה לחתונות כפי שיש להפגנות"

    איתי גדסי No Comments on סגן השר פרוש: "יש לייצר מתווה לחתונות כפי שיש להפגנות"

    בעקבות המראות הקשים מהחתונה אתמול בגבעת זאב, טוען סגן השר מאיר פרוש כי "יש לייצר מתווה שיאפשר לקיים חתונות כפי שמחריגים את קיום ההפגנות". לדבריו "הממשלה ידעה להחריג הפגנות, שתתכבד ותעשה זאת גם לגבי חתונות"

    מאיר פרוש צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר החינוך מאיר פרוש טוען הבוקר (חמישי) כי "יש לייצר מתווה שיאפשר לקיים חתונות כפי שמחריגים את קיום ההפגנות".

    בהמשך למראות הקשים של אלימות המשטרה כנגד המשפחה שקיימה חתונה בגבעת זאב, סגן השר עמד על כך שצריך למצוא מתווה שיאפשר את קיום החתונות.

    בדבריו, "הזכות להקים בית בישראל היא זכות בסיסית ביותר של כל אזרח באשר הוא, ויש למנוע כל נסיון לפגוע בה ולהצר את רגליהם של המבקשים להתחתן בכבוד.

    "הזכות הזאת אינה נופלת מהזכות להפגין", אומר פרוש. "שום הסבר או התפלפלות בלשון החוק לא ישנו את עובדת היסוד הזאת. הנסיון למנוע חתונות הוא אקט אנטי דמוקרטי בעליל, שאינו יכול לעבור בשום מדינה מתוקנת".

    "העובדה שההגבלות על החתונות שבות וצפות בכל פעם שהתחלואה עולה, ולהפגנות מייצרים מתווים כאלו ואחרים בטענה שהן באוויר הפתוח וכדו', אינה מתקבלת על הדעת. הממשלה ידעה להחריג הפגנות, שתתכבד ותעשה זאת גם לגבי חתונות".

    עוד אומרים אישי הציבור המעורים בנושא כי ניתן לקבוע שחתונות תתקיימנה רק בשטחים פתוחים, תחת כיפת השמים. אפשר לקבוע שריקודים יתקיימו רק במתכונת של שמירת מרחק בין אנשים שאינם משתייכים לאותה משפחה גרעינית ושלא חלו בקורונה, וכן ניתן לקבוע חלוקה למספר קפסולות כדי להתמודד עם החשש להדבקה.

    "מה שאי אפשר לעשות זה לנסות לעצור את שטף החיים ולקבוע שמעכשיו ועד ההודעה החדשה אנשים אינם יכולים להתחתן", הם אומרים. "הדרישה הזאת היא מחוצפת, אנטי דמוקרטית ואנטי חוקתית, שלא לדבר על זה שהיא אנטי יהודית".

    לדבריהם, הניכור והניתוק של מקבלי ההחלטות מהעם כולו, ומהציבור החרדי בפרט, גורם להם לגזור גזירות שאין הציבור יכול לעמוד בהן, מה שמייצר חיכוכים מיותרים בין האזרחים שומרי החוק לבין השוטרים, שחלקם מתנהלים בצורה שערורייתית, ולמרבה הצער עד כה לא נראה שהמשטרה נוקטת ביד קשה כלפי שוטרים שסרחו ושהשתמשו בכוח שלא בצדק ושלא כדין, ופצעו אזרחים שומרי חוק בגלל ויכוחים קטנים שיכולים היו להיפתר בקלות עם קצת חשיבה ורצון להימנע מהתנהגות בזויה.



    0 תגובות