גורמי מקצוע: רכסים מובילה בשמירה על הנחיות הבריאות

    עמית דניאל 1 Comment on גורמי מקצוע: רכסים מובילה בשמירה על הנחיות הבריאות
    9:08
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on במרכז הרצועה: הושמדו רקטות שכוונו לשטח ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: yaakov Naumi/Flash90

    המאבק המשולב בקורונה ברכסים מוכיח את עצמו: עם התפשטותה של מגיפת הקורונה בגל השני, יצאו רבני רכסים בקריאה לציבור לסגור את בתי הכנסת ולקיים את התפילות במרחב הפתוח.

    במכתב עליו חתומים כל רבני היישוב בראשם הגאון רבי יעקב מאיר זונפלד שליט"א והגאון רבי משה תנעמי שליט"א, יחד עם כל רבני הקהילות, קוראים הרבנים שלא לקיים את המניינים בבתי הכנסת: "הוחלט על דעת רבני המקום ורבני הקהילות, לא לקיים לעת עתה שום מניינים בתוך בתי הכנסת, אשר לדאבוננו התבררו כמקור להדבקה בין איש לרעהו", נכתב במכתב שפורסם בערב חג הסוכות ביישוב.

    הרבנים הוסיפו קריאה לציבור שלא לצאת מהבתים שלא לצורך: "כמו כן אנו קוראים לציבור להימנע ככלל האפשר מיציאה מהבית שלא לצורך חיוני, והנצרך לצאת יצמצם את משך יציאתו ככל האפשר".

    במסגרת סיור שערכו גורמים מקצועיים מטעם משרד הבריאות הם נחשפו לסגירה הרמטית של כלל בתי הכנסת וציינו כי גם בימים שבהם נרשמו טמפרטורות גבוהות והיו מי שניסו לפתוח את בית הכנסת, הם נתקלו בהתנגדות חריפה של הציבור שמקפיד להישמע להוראות הרבנים ומשרד הבריאות ולקיים את התפילות אך ורק במרחב הפתוח. רבני היישוב בשיתוף המועצה המקומית משקיעים מאמץ רב בהוצאת החולים למלוניות וסיוע למבודדים ששוהים בבתים.

    ככל הפעילות של המועצה בתחום המאבק בקורונה, נעשה בשיתוף פעולה הדוק עם פיקוד העורף והגורמים המוסמכים על מנת להוריד את רף התחלואה ביישוב.

    בימים האחרונים נרשמת הצלחה בבלימת התחלואה ביישוב ובאם מגמת הירידה תמשך בתוך תקופה קצרה היישוב יהפוך להיות יישוב ירוק. יש לציין שבראשיתו של הגל השני, השכילו ברכסים לאתר במהירות את מוקדי התחלואה ביישוב, שהיה היישוב החרדי הראשון שעבר מאדום לירוק.

    במהלך ימי החג זכו התושבים לפעילות משמחת של המועצה, באמצעות משאיות השמחה שסובבו ביישוב והעניקו לילדים חוויה של שמחת בית השואבה.

    במועצה המקומית מודיעים לצורך הגדול בפתרונות תעסוקה לילדים הרבים ביישוב שמונה אלפי משפחות של זוגות צעירים. על פי הפרסום בכלי התקשורת, התושבים מביעים אמון רב בצעדים שנוקטת המועצה למיגור הקורונה ומייחלים כי מאמצים אלו יישאו פרי ויביאו במהרה למיגור המחלה ולשובו של היישוב לסטטוס המשמח של יישוב ירוק.

    יש לציין, כי על פי הנתונים ברכסים מתגוררים כיום 13,000 תושבים, כאשר הצפי הוא שבשנים הקרובות בעקבות שיווקם של מספר רב של פרויקטים למגורים, אוכלוסיית היישוב תכפיל את עצמה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בדיחה
      היישוב לא מנוהל בשום צורה
      רק אומרים לתושבים מה לא לעשות
      אף אחד לא דואג לעסקים שחוטפים דוחות בחסות ההנהגה
      אין שום הסברה לא בלוחות מודעות ולא בעיתונים
      חלק גדול מהתושבים לא מקבל מידע מסודר בשום צורה
      לא פלא שהיישוב הכי אדום בארץ