רוני נומה: "תלמודי התורה והישיבות הקטנות לא יפתחו בימים הקרובים"

    צבי טסלר No Comments on רוני נומה: "תלמודי התורה והישיבות הקטנות לא יפתחו בימים הקרובים"

    פרויקטור הקורונה למגזר החרדי האלוף במיל' רוני נומה עדכן בתדרוך לתקשורת החרדית כי ישנה מגמת ירידה בנתוני התחלואה גם במגזר, אך באופן איטי יותר ביחס למגזר הכללי. נומה הבהיר כי תלמודי התורה והישיבות הקטנות לא יפתחו בימים הקרובים

    כיתה • אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקטור המאבק בקורונה למגזר החרדי, אלוף במיל' רוני נומה הציג היום (רביעי) את נתוני התחלואה בציבור החרדי ואת ההתפתחויות הצפויות בתדרוך שנערך לכלי התקשורת החרדים.

    נומה עדכן כי ישנה מגמת ירידה בנתוני התחלואה בכל הארץ וכך גם בציבור החרדי, אך ציין כי בציבור החרדי מגמת הירידה איטית יותר. מדובר על ירידה גם בשיעור החולים וגם בשיעור החיוביים מתוך כלל הבדיקות. "אפשר להתחיל להצביע על מגמת ירידה גם במגזר החרדי, גם בכמות החולים וגם באחוז החיובים".

    בין היתר ציין נומה כי במשרד הבריאות רוצים להמתין עם נקיטת צעדים מקלים לשבוע הבא, רק אז ניתן יהיה לדעת האם היתה הדבקה גבוהה שחג שמחת תורה שעקב אופיו מועד לפורענות.

    נומה קבע כי תלמודי התורה והישיבות קטנות לא ייפתחו בשלב הזה, גם משום שכלל מערכת החינוך לא נפתחת עדיין וגם מהסיבה שרוב המוסדות החרדיים שוכנים בערים אדומות.

    נומה התייחס לעניין מוסדות עם פנימיות ואמר כי הנושא נמצא בדיונים אך עדיין אין הסכמות עם הרבנים והרופאים לגבי איך יראה המתווה ומתי הוא יתחיל. לא ברור אם הוא יתחיל בראשון הקרוב.

    מדובר על מתווה שבו יכנסו הבחורים לפנימיות וישארו שם כל 'זמן חורף', כאשר במהלך ה'זמן' יהיו בסך הכל שתי יציאות – אחת סביב חנוכה והשנייה בסביבות פורים. באר הזמן יצטרכו כאמור הבחורים להישאר בפנימייה, אך ינתן מענה לדברים חשובים כגון שידוכים וחתונות, טיפולים רפואיים וכדומה.

    נומה התייחס גם למצב בערים האדומות לאחר שיחלו ההקלות בסגר הכללי וקבע כי ההקלות לא יחלו עליהן "חלק מהערים האדומות החרדיות יישארו בסגר במתכונת הנוכחית לפחות בשבועות הקרובים. רמת התחלואה לא מאפשרת להוציא אותם מסגר כזה. עובדים כעת על השאלה כיצד ייראו החיים בתוך הערים האדומות בזמן הזה".

    מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי התייחס למערך הטיפולים הרפואיים שמספקים ארגוני חסד לאנשים בבתיהם ומתח ביקורת על המיזם: "אני לא חושב שנכון שחולה במצב קשה שנשקפת סכנה לחייו צריך לקבל טיפול בבית. בבית החולים נמצא לא רק הרופא, אלא מכלול שכל הזמן בוחן את מצב החולה".



    0 תגובות