היועמ"ש: אין מניעה להקים ועדת איתור לתפקיד פרקליט המדינה

    ישראל רובין No Comments on היועמ"ש: אין מניעה להקים ועדת איתור לתפקיד פרקליט המדינה

    היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, קובע במכתב ששיגר היום לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ שהתנגד למהלך, כי אין מניעה להקים ועדת איתור לתפקיד פרקליט המדינה חרף העובדה שאין מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מגיב לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, שטען כי קיים קושי לכנס את הוועדה לאיתור מועמדים לתפקיד פרקליט המדינה בשל הידער מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים.

    במכתב ששיגר היום לנציב שירות המדינה, כותב היועמ"ש כי החששות אותם העלה נציב שירות המדינה במכתבו בקשר להקמת ועדת האיתור, והקשיים שמתעוררים במצב החריג שנוצר בו הממשלה נמנעת מלמנות מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים, אינם מתקרבים כדי הקושי המהותי הגלום בכך שמשרת פרקליט המדינה תמשיך שלא להיות מאוישת למשך זמן בלתי ידוע.

    לפי עמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה, המפורטת במכתב, אין כל מניעה כי ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, תשמש חברה בוועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה; אין מקום ואין אפשרות כי נציבות שירות המדינה תמנע את הקמת הוועדה, מקום בו התמלאו התנאים הפורמליים לכך; וקיימת חשיבות ציבורית רבה לכך שהוועדה תוקם בהקדם לשם מינויו של תפקיד מרכזי וחשוב זה במערכת אכיפת החוק במדינת ישראל.

    היועץ המשפטי לממשלה ציין כי הוא סמוך ובטוח, כי נציב שירות המדינה יסייע לקדם את מינוי הוועדה לבחירת פרקליט המדינה מתוקף אחריותו המשותפת למינוי הכה חשוב לשלטון החוק במדינת ישראל, וזאת בחלוף כעשרה חודשים בהם לא מכהן בתפקיד פרקליט מדינה קבוע.

    מוקדם יותר היום, פנה שר המשפטים אבי ניסנקורן לנציב בדרישה שיקים את ועדת האיתור במיידית "בקשיים שמנית אין כדי להקים ולו הצדק אחד לשלילת כשירותה של ממלאת מקום המנכ"ל כחברה בוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה", כתב השר.

    השר הוסיף וטען כי "למיטב ידיעתי בוועדות איתור ובהליכים הנוגעים למינוי בכירים שהתנהלו עד היום תחת נציבות שירות המדינה, שימש לא פעם ולא פעמיים ממלא מקום כחבר מן המניין וזאת ללא כל סייג, אני סבור כי בקשיים שמנית במכתבך אין כדי להקים ולו הצדק אחד לשלילת כשירותה של ממלאת מקום המנהל הכללי לשמש כחברה בוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה".

    כזכור, אתמול כתב נציב שירות המדינה, פרופ' שניאל הרשקוביץ לשר המשפטים ניסנקורן כי לא ניתן להקים בשלב זה ועדת איתור לפרקליט המדינה, מאחר ואין כיום מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים, אלא ממלאת מקום.



    0 תגובות