התגובות להקלטות: "קיבלנו תשובה לכניעת מנדלבליט לניצן בתיקי נתניהו"

    איתי גדסי No Comments on התגובות להקלטות: "קיבלנו תשובה לכניעת מנדלבליט לניצן בתיקי נתניהו"

    במערכת הפוליטית קראו להקמת וועדת חקירה עצמאית ובלתי תלויה, שתבדוק את כלל הכשלים במערכות אכיפת החוק, בפרקליטות, משרד היועמ"ש והמשטרה לאור הליקויים החמורים אליהם נחשף הציבור

    צילום: פלאש90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ההקלטות יוצאות הדופן והחמורות של היועמ"ש אביחי מנדלבליט שנחשפו הערב (שלישי) המערכת הפוליטית סעורת בעיקר בליכוד שקוראים להקים וועדת חקירה על התנהלות הפרקליטות, המשטרה ומשרד היועמ"ש לאור הליקויים החמורים במערכות שהתגלו לכל אורך התקופה האחרונה.

    יו"ר הכנסת יריב לוין מסר בתגובה: "מצב בו היועץ המשפטי לממשלה מעיד בעצמו שפרקליט המדינה מחזיק אותו בגרון, הוא חסר תקדים בחומרתו. גם משפטנים הם בני אדם. כשפרקליט המדינה אוחז בגרונו של הממונה עליו המשמעות פשוטה – הליך קבלת ההחלטות פגום מיסודו, ועצמאות שיקול הדעת נפגעת באופן קשה. כשכל זה מתרחש תוך ניהול הליכי חקירה פסולים כנגד ראש ממשלה נבחר‏, הפגיעה הנגרמת להכרעה הדמוקרטית הישראלית היא אנושה".

    עוד הוסיף, "מערכת המשפט מתגלה שוב כמערכת שהכשלים היסודיים בה עמוקים. מערכת שבמקום לנקות את שורותיה, בכיריה עסוקים בהסתרה ובחיפוי האחד על השני.

    אין מנוס מקיום בדיקה מקיפה ובלתי תלויה של חוליי המערכת ושל ההתנהלות בחקירות ראש הממשלה. זה חיוני לניקיון המערכת, חיוני לאמון הציבור בה, וחיוני כדי לוודא שההכרעה הדמוקרטית לא תסוכל בדרכים פסולות".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לחשיפה ואמר, "את הפרקליטות והיועמ"שיה צריך לסגור ולפתוח מחדש. מאז שמנדלבליט מונה לתפקידו אני שואל את עצמי למה הוא נותן לדינה זילבר להשתולל למרות שהוא יודע שהיא טועה ומטעה משפטית בכל תחום. הערב קיבלנו את התשובה".

    עוד הוסיף סמוטריץ', "גם תשובות לכניעה של מנדלבליט לשי ניצן בתיקי נתניהו קיבלנו היום. שי ניצן מתגלה כמאפיונר בשם החוק. הכל רקוב. מתסכל. אין לי מושג אם אכן אפי נווה עומד מאחורי ההדלפה הזו, אבל אם כן אז איך שזה נראה הוא בסך הכל פועל באותן שיטות שלהם. ברומא היה רומאי. לסגור ולבנות מחדש".

    חה"כ ד"ר שלמה קרעי הגיב לחשיפה: "כמו שאמרנו כל הזמן, שי ניצן סחט את מנדלבליט -"תפס אותו בגרון", כלשונו. גם בתשובה שאני קיבלתי מהמשטרה נאמר כי הפרקליטות לא סגרה את התיק. ברור שיש כאן יחסי נסחט-סחיט, גם אם במסווה של עצמאות היועמש והצגה של קבלת רק חלק מהאישומים".

     

     

    ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה: "‏חברינו לשמאל, למי בדיוק קראתם ארגון פשיעה? ברוך ה׳, הצדק יצא לאור. ניכר היטב שמנדלבליט נסחט ע״י שי ניצן כדי שיגיש את כתבי האישום נגד רה״מ. גם ביטול כתבי האישום, פרסום התנצלות פומבית של השניים והתפטרותו של מנדלבליט לא תתקן את העוול הנוראי והמיותר שנגרם לנתניהו ולליכוד".

    ח"כ מארק אמרה: "תיקי נתניהו הם תוצאה של סחיטה באיומים. ועדת חקירה עכשיו". ח"כ אמסלם כתב: "מנדלבליט, השארת אותנו ללא מילים".



    0 תגובות