הממשלה אישרה את הסיוע לנכים: המענקים יועברו כבר החודש

    קלמן טלר No Comments on הממשלה אישרה את הסיוע לנכים: המענקים יועברו כבר החודש

    החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ למתן סיוע לנכים אושרה בממשלה. החוק יועבר לאישור הכנסת והמענקים צפויים להגיע לחשבונות הנכים כבר החודש

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ למתן סיוע לנכים. החוק יועבר לאישור הכנסת והמענקים צפויים להגיע לחשבונות הנכים כבר החודש.

    במסגרת החוק, המשמש חלופה לפעימה השנייה של קצבאות הנכות, יקבע מענק סיוע חד פעמי לנכים בתקציב המדינה ההמשכי, אשר אושר בממשלה ובכנסת.

    גובה המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, אחוזי הנכות ומספר חודשי הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020, כפי שתואם גם עם ארגוני הנכים.

    המענק לכל נכה ישולם בשתי פעימות – בחודשים אוקטובר ודצמבר 2020. עלות המהלך- 940 מיליון שקל.

    גובה המענק משתנה בהתאם לסוג הקצבה, אחוז הנכות ומספר חודשי הזכאות לקצבה במהלך שנת 2020. כך לדוג' זכאי קצבת נכות כללית לאורך כל שנת 2020, בעל 100% נכות יזכה למענק בגובה 2,280 שקל.

    שר האוצר הנחה את אנשי משרדו כי במהלך דיוני החקיקה בכנסת, יעודכן תזכיר החוק ויאפשר גם מתן מענק לכלל הילדים הנכים. לאחר השלמת הליך החקיקה, המענק ישולם במסגרת קצבת הנכות לה זכאים הנכים בשתי פעימות, הראשונה מיד עם סיום החקיקה בחודש אוקטובר והשנייה במהלך חודש דצמבר.

    כאמור, במסגרת התיקון לחוק הביטוח הלאומי בשנת 2018 נקבע מתווה להעלאת קצבאות הנכות שאמור היה להגיע לסיומו עד שנת 2021. לאור זאת, ובמטרה לסייע לאוכלוסיית הנכים בימים אלה, נקבע המענק כתחליף חד פעמי, עד לתום הסדרת הפעימה השנייה.

    שר האוצר ישראל כ"ץ: "הצבתי את הסיוע לנכים בראש סדר העדיפויות התקציבי, ואני שמח שהיום הממשלה מאשרת את החוק בסך מיליארד שקלים כדי להעבירו לכנסת ולאפשר לציבור היקר הזה לקבל בקרוב את התשלומים המובטחים. אני מודה לרה״מ בנימין נתניהו על התמיכה והסיוע בהעברת החוק. נוסיף לחבק את הנכים ולתת להם את כל הסיוע הנדרש גם בעתיד".

    מכחול לבן נמסר: "אנחנו מברכים על העלאת המשאל שיזמנו בממשלה ואישור החלטת הממשלה בנוגע לתיקון חוק הביטוח הלאומי לקצבת הנכות בהובלת השר איציק שמולי. ההחלטה היא הדבר הנכון עבור אוכלוסיית הנכים שגם היא נפגעה קשות בקורונה. כחול לבן תמשיך לטפל ולהעניק מענה מיוחד וקשוב לצרכיהם של הנכים ואוכלוסיות נוספות מתוך אחריות ציבורית וחברתית שלמה. בימים הקרובים, נמשיך לקדם החלטות ממשלה נוספות שיסייעו לאוכלוסיות שונות, בהן הקשישים, חיילים משוחררים, עולים חדשים ועוד. אסור לנו לשכוח שהקורונה פגעה בכל האוכלוסיות פגיעה קשה אבל באוכלוסיות שמצויות באתגרים גם בשגרה, היא פגעה באופן קשה עוד יותר".

    שר העבודה והרווחה איציק שמולי שיזם את החוק ביחד עם האוצר: "זו זכות גדולה כשר הרווחה לעמוד מאחורי ההחלטה הזו ולקיים עד תום את ההתחייבות שנתנו לציבור הנכים. זו רשת ביטחון חשובה מאין כמותה לציבור הזה שתינתן להם גם בתזמון הכי קריטי, כשיש משבר כלכלי וחברתי חריף. אני שמח שדרישתי לכלול כמה שיותר קבוצות נכים, כולל ילדים נכים וקשישים נכים, התקבלה כדי שאף אחד לא יוותר מאחור. אני מודה לבני גנץ על הגיבוי המלא וההחלטה להעלות זאת ללא עיכוב לאישור הממשלה כדי לסייע לנכים מיד. ועדיין, צריך לומר ביושר, המהלך מדגיש את ההכרח לגבש ולהעביר תקציב לאלתר לשנת 2021, על מנת להבטיח שהקצבאות תועלנה באופן קבוע ונוכל להרחיבן לציבורים נוספים כמו הקשישים".



    0 תגובות