אבי מימרן: "הטיפול הביתי הציל את חיי אבי שנדבק בקורונה"

    ישראל רובין No Comments on אבי מימרן: "הטיפול הביתי הציל את חיי אבי שנדבק בקורונה"

    מגיש המהדורה המרכזית בקול חי, אבי מימרן מספר לבצלאל קאהן כיצד הטיפול הביתי הציל את חיי אביו שנדבק בקרורונה: "אחרי שלושה שבועות של אשפוז ביתי עברנו את זה ואבא החלים לגמרי". מנגד, מספר מימרן: "מבוגר שמגיע למחלקת קורונה הוא בודד לחלוטין וזה משפיע על המצב שלו"

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מגיש המהדורה המרכזית ב'קול חי', אבי מימרן, שאביו המבוגר חלה בקורונה וטופל ע"י ארגון 'חסדי עמרם' בביתו והחלים בסיעתא דשמיא, מספר על המערך הרפואי הפרטי הפועל במאה שערים: "הרעיון הזה עשוי לעשות מהפכה בכל ההסתכלות שלנו על מאושפזי הקורונה, שישליך גם על מיליוני אזרחים בריאים. אנחנו נמצאים כרגע בסגר בגלל שברגע שעוברים את הקו האדום של מספר הנדבקים, עולה חשש שמערכת הבריאות תקרוס ולא תהיה מסוגלת להכיל את כמות המאושפזים – ולכן עושים סגר".

    בשיחה עם בצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר', מימרן מספר על המצב במחלקות הקורונה וכיצד זה משפיע על החולה: "חולה שמתאשפז בבית החולים נכנס למחלקת קורונה שהיא סגורה לחלוטין ומבודדת. לרוב, מי שמגיע למחלקה הזו אלו האנשים המבוגרים, גם אדם מבוגר שמגיע למחלקת קורונה רוב הזמן הוא בסך הכל הוא נמצא שם תחת מעקב. נותנים לו תמיכה נשימתית אם צריך, אנטיביוטיקה, עושים לו בדיקות בערך פעמיים ביום, וחלילה אם המצב שלו ממש מדרדר והוא זקוק להנשמה – אז בית חולים זה המקום. אבל אדם שמאושפז שם, הוא נכנס למצב נפשי מאוד ירוד וקשה כי הוא לבד, רוב הקשישים גם לא יודעים לתקשר באמצעות הטכנולוגיה וכדומה והם לא נמצאים בסביבה הטבעית שלהם וזה משפיע על המצב שלהם".

    מימרן מספר על השתלשלות הדברים עם אביו: "לפני חודשיים שלושה אנחנו מקבלים את הבשורה שאבי מורי בגילו המתקדם, מעל 80, אובחן כחולה קורונה. כמובן שזה מלחיץ מאוד כשמדובר בגיל הזה. התחלתי לעשות בירורים מה הדבר הכי טוב והכי נכון לעשות על פי ניסיונם של אחרים. דיברתי עם יועצים רפואיים ואנשים שונים והגעתי לבסוף לרב יצחק מרקוביץ, יהודי ירושלמי ממאה שערים, איש היישוב הישן. כשאתה מדבר איתו בטלפון אתה בכלל שואל את עצמך 'מה הוא מבין בתחום הרפואה ואיך זה קשור אליו', ואתה פתאום מגלה מערכת אדירה של תמיכה רפואית בבתיהם של חולי הקורונה המבוגרים".

    "סיימתי איתו את השיחה", ממשיך מימרן ומספר: "אחרי חצי שעה-שעה הגיע לבית של ההורים שלי רופא, ביצע בדיקות דם ושלח את זה למעבדה רשמית של משרד הבריאות, קיבל תשובות תוך שעתיים-שלוש ועל פי התשובות האלה נתן דיאגנוזה מסודרת ואמר מה צריך לעשות, ומיד הם ב'חסדי עמרם' שולחים לך לבית בלוני חמצן, מחוללי חמצן, סיטורציה, מד לחץ דם. כל מה שצריך. זה מכשירים ותרופות שאם עובדים איתם נכון מצליחים לשמור על החולה ועל איזון בגוף שלו כדי לא להגיע למצב שיזדקק להנשמה". מימרן מוסיף "ברוך ה' המצב של אבא שלי היה טוב והוא אדם בריא בסך הכל וללא מחלות רקע".

    עוד ממשיך ומספר מימרן: "יש איזשהו נקודה קריטית שאם עוברים אותה צריך להתאשפז בבתי חולים. הקו האדום הזה הוא מאוד רחוק – הוא לא קורה ברגע. אם מדובר באדם עם מחלות רקע מאוד קשות ונמצא ממש בסיכון והמצב שלו יכול לדרדר בחמש דקות – אז יתכן שעדיף בית חולים. אבל רוב האנשים בגיל המבוגר אומנם יש להם איזה מחלה אחת או שניים, אבל אם מתחזקים נכון את כל מערכות הגוף כל הזמן אז לא מגיעים לנקודה האדומה הזו. ברוך ה' אחרי שלושה שבועות של אשפוז ביתי עברנו את זה ואבא החלים לגמרי. מאותו רגע התמסרתי לעניין הזה".



    0 תגובות