הנשיא בכנסת: "אצבעות מאשימות מופנות ממגזר למגזר"

    איתי גדסי No Comments on הנשיא בכנסת: "אצבעות מאשימות מופנות ממגזר למגזר"

    נשיא המדינה נאם בפתח פתיחת מושב הכנסת ה-23 והתייחס למתח הרב השורר על רקע משבר הקורונה וההפגנות, "לא שיערתי בנפשי באילו עוצמות יפקוד אותנו הקרע הזה"

    הנשיא מגיע לכנסת צילום: דוברות הכנסת יניב נדב
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם היום (שני) במליאת הכנסת בפתיחת המושב השני של הכנסת ה-23, הנשיא ריבלין התייחס למשבר הקורונה ולמתח בין חלקי העם: "העם בישראל הבין את גודל השעה, התגייס ושילם מחיר אישי, כלכלי, דתי, נפשי ותרבותי כבד, ורק כדי שנעבור את התקופה הקשה הזו. ואולם לצערי ככל שהמשבר העמיק, העמיקו המחלוקות, והשסע בינינו. לא שיערתי בנפשי באילו עוצמות יפקוד אותנו הקרע הזה".

    הנשיא הוסיף ואמר, "חברים, אני חש את האוויר מלא באבק שריפה, אני מרגיש את הזעם המציף את הרחובות. אולם, לא יעלה על הדעת כי ערב ערב, מפגינים מכים מפגינים. שוטרים מכים מפגינים. מפגינים זורקים אבנים על שוטרים. השבטיות הישראלית פורצת מבין הסדקים, ואצבעות מאשימות מופנות ממגזר למגזר, משבט לשבט. חידלו. אנא חידלו. זו לא הדרך. יש לתת מקום לכאב. אין זעקה שאינה ראויה להישמע. רק מתוך הכרה והקשבה האחד לשני, נוכל להתמודד עם המשבר הפוקד אותנו".

    הנשיא מתח ביקורת על אי העברת התקציב, כבר שנתיים, מתנהלת מדינת ישראל, ללא תקציב, מערכת החינוך אינה מצליחה לגבש כיוון ברור להתמודדות עם אתגר הלמידה מרחוק, ותלמידים רבים נותרים מאחור, הפער הדיגיטלי מתרחב, ואנו עלולים לאבד את דור העתיד.העבירו תקציב עכשיו, ואפשרו למשק הישראלי – את היציבות הבסיסית – לה הוא זקוק".

     



    0 תגובות