דגן: "האיחוד האירופי מיישר קו עם הרצחנות של הרשות הפלסטינית"

    איתי גדסי 2 Comment on דגן: "האיחוד האירופי מיישר קו עם הרצחנות של הרשות הפלסטינית"

    שר החוץ האירופי ג'וזף בורל, סירב לעזור בפרשה קשה של הפרת זכויות אדם, לאחר שערבים תושבי הרשות נעצרו ע"י אנשי הרש"פ בגלל שתמכו בריבונות הישראלית, והסתפק בתשובה לקונית לפנייתו של שייח' תמימי וראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן

    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה באמצע חודש אוגוסט יחד עם שייח תמימי מרמאללה לשר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל ולשגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן כשהוא קורא להם להתערב בפגיעה חמורה בזכויות אדם של ערבים תושבי יו"ש שכל חטאם היה שאמרו בריאיון לתקשורת כי ישמחו אם ישראל תחיל ריבונות על יהודה ושומרון, הדוברים נעצרו מייד אח"כ ע"י אנשי הרשות הפלסטינית וכעת מוחזקים בתנאים קשים.

    שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל השיב לפנייתו של ראש המועצה דגן והשיב תוך שהוא מתחמק, "האיחוד האירופי מתנגד רשמית לפעולות שמטרתם הגבלת זכויות אדם, ומצפה שאותם סטנדרטים ועקרונות של זכויות אדם וחופש ייושמו הן בצד הישראלי והן בצד הפלסטיני".

    עם זאת בורל לא ציין כל פעולה שהאיחוד האירופי ינקוט בה בכדי לסייע לאותם עצורים, לא ביקש פרטים נוספים על העצורים, ואף לא הוציא מכתב בירור בנושא לרשות הפלסטינית.

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בתגובה: "שוב האיחוד האירופי מיישר קו עם הרצחנות של הרשות הפלסטינית, ונמנע מלעשות כל פעולה. זוהי תגובה מתחמקת שמוכיחה את הצביעות של האיחוד האירופי".

    דגן הוסיף, "בזמן שהאיחוד האירופי מוציא גינויים על גינויים כלפי מדינת ישראל כאשר היא מגנה על עצמה מפני מחבלים – שר החוץ של האיחוד האירופי לא מסוגל אפילו להוציא מכתב בירור שלא לומר מכתב גינוי לאבו מאזן וחבריו, שידוע לכל שעצרו ערבים תושבי יו"ש ומענים אותם במרתפיו, רק משום שהם התבטאו בתקשורת בעד החלת ריבונות על יהודה ושומרון".

    "זוהי צביעות שרק מחזקת את מה שאנחנו אומרים לאורך זמן, הטענות של האיחוד האירופי כלפי ישראל פוליטיות לחלוטין הקשר ביניהם לבין הגנה על זכויות אדם מקרי בהחלט" אמר ראש מועצה האזורית שומרון.

     

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בס"ד יוסי דגן היקר .מה חדש באירופה ???
      לך תדע אם הוא לא מקבל שלמונים .

    2. 1

      הבעיה חמורה יותר כי אנו מבינים אך לא מסגלים להפנים ולקבל כי
      הפירוד המוחלט הנו הפתרון היחיד…להם יש אופציות רבות …כל
      המזרח התיכון פתוח בפניהם…לנו הכיוון הוא מערב …ומבין יבין.