יו"ר הכנסת: "זהו משבר אדיר ממדים בתנאים של אי ודאות"

    איתי גדסי No Comments on יו"ר הכנסת: "זהו משבר אדיר ממדים בתנאים של אי ודאות"

    בנאום הפתיחה של מושב הכנסת השני, ביקר לוין את שיח השנאה ואמר, "חירות הביטוי אינה החירות להכפיש ולעודד אנרכיה. אפשר לבקר, אפילו בחריפות, אבל לגופו של עניין"

    יריב לוין צילום: פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה זו נפתח המושב השני של הכנסת ה-23 במעמד נשיא המדינה וראש הממשלה. יו"ר הכנסת יריב לוין פתח את הישיבה ונשא דברים. בפתח דבריו התייחס יו"ר הכנסת לנגיף הקורונה ואמר "זהו משבר אדיר ממדים, אשר מדינת ישראל, כמו מדינות העולם כולו, נדרשת להתמודד עמו בתנאים של אי וודאות וקושי הולך וגובר."

    יו"ר הכנסת התייחס למושב הכנסת הקרוב ולהסכם השלום עם איחוד האמירויות שיובא לאישור הכנסת ביום חמישי הקרוב ואמר: "אנו עתידים לקיים במהלכו דיונים חשובים ואף היסטוריים, ובראשם הדיון על אשרור הסכם השלום עם איחוד האמירויות הערביות".

    לוין פנה לנתניהו ואמר, "אדוני ראש הממשלה, זהו הישג היסטורי של מדיניותך העקבית, שביסודה חתירה לשלום מתוך עוצמה ומתוך עמידה על זכויותינו בארצנו. הסכם חשוב זה יתרום לא רק ליציבות ולביטחון באזורנו, אלא גם יהווה מנוע צמיחה חשוב לכלכלה הישראלית."

    לוין התייחס גם למושב הקודם ואמר כי הוא היה מהסוערים שידעה הכנסת והוסיף: "הדיון החופשי והפתוח בכנסת הוא מנשמת אפה של הדמוקרטיה. אני אמשיך להקפיד על כך שכל חבר כנסת יוכל להשמיע את עמדתו ללא מורא. באותה מידה, חירות הביטוי אינה החירות להכפיש ולעודד אנרכיה. אפשר לבקר, אפילו בחריפות, אבל לגופו של עניין, לא לגופו של אדם. בין אם הוא אזרח מן השורה או בין אם הוא ראש ממשלה" אמר לוין.

    בסיום דבריו קרא יו"ר הכנסת לשיח מאחד: "הגיעה העת לשיח אחר, שיח מאחד ולא מקטב. שיח תרבותי ולא מתלהם. הגיעה העת שנשמש דוגמא לאופן המכבד שבו כל ביקורת, חריפה ככל שתהיה, צריכה להישמע. זוהי חובה אישית של כל אחת ואחד מאתנו. אני קורא לכלל חברי הכנסת לעמוד בה".



    0 תגובות