ח"כ ארבל: "המשטרה מעלימה עין מהפרת הנחיות בקהילות מסוימות"

    איתי גדסי 2 Comment on ח"כ ארבל: "המשטרה מעלימה עין מהפרת הנחיות בקהילות מסוימות"

    בדיון משותף שמקיימות בשעה זו ועדת הביקורת וועדת הפנים של הכנסת, טען ח"כ משה ארבל כי המשטרה הגיעה להסכמה שבשתיקה עם קהילות מסוימות מקרב החברה החרדית המפרות את ההנחיות: "המשטרה מכחישה ומשקרת"

    ח"כ משה ארבל צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לביקורת המדינה וועדת הפנים והגנת הסביבה מקיימות בשעה זו דיון משותף בעניין נהלי המשטרה בהפגנות.

    ארבל: "המשטרה משקרת; הגיעה להסכמה שבשתיקה עם קהילות מסויימות"

    ח"כ משה ארבל טען בדיון, כי המשטרה הגיעה להסכמה שבשתיקה עם קהילות מסוימות מקרב החברה החרדית המפרות את ההנחיות: "אני נותן כאן עדות אישית. הגעתי לרח' שבטי ישראל עם ח"כ אזולאי ולא הייתה שם הפגנה, רק התכנסות של לוחמי יס"מ ללא תג שם. פניתי למפקד שימי מרציאנו ושאלתי 'מה היעד'. הוא ביקש שלא אפריע לו. ניצלתי ממכותיו של לוחם יס"מ".

    עוד סיפר ארבל: "קיבלתי מידע מהימן שמתקיימת שמחת בית השואבה בקרבה 100 מטר מהמקום. פניתי אל המפקד ואמרתי לו 'זה קרוב ממש. בוא נציל חיים, תוציא אותם ותסגור את המקום'. התברר שיש הסכמה שבשתיקה עם המשטרה עם מקצת קהילות שהשתתפו מאות כינוסים. זו משטרה שמשקרת. קנס אחד ניתן על תפילה שלא ע"פ התקנות בירושלים. מה זה אם לא דיל? מתחנן למשטרה תאכפו את החוק גם על האוכלוסייה על החרדית"

    יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מיקי חיימוביץ' אמרה בפתח הדיון: "אנחנו בעיצומו של משבר אמון קריטי בין האזרחים לבין רשויות המדינה, והמשבר הזה מייצר סיטואציות בלתי אפשריות לכל הצדדים".

    "מטרת הדיון הזה היא לייצר תיקון, ולא ליצור עוד כאוס. מצד אחד המשטרה מנסה להכיל את ההפגנות, ומהצד השני משתמשת בפרקטיקות שרק מלהיטות ומלבות את האש בשטח – החל מהקטלינג – כליאת המפגינים בשטח צר ולמשך שעות רבות, דרך מעצר של פעילים מרכזיים במחאה עוד לפני שההפגנה החלה".

    "למרות המצב הבלתי אפשרי שהדרג הפוליטי דחק אליו את המשטרה, ולמרות הלחץ הגדול שמופעל, אני מאמינה שבכירי המשטרה מחוייבים בראש ובראשונה לעקרונות היסוד של הדמוקרטיה הישראלית, ויודעת מנסיון הדיונים הקודמים בועדה שהמשטרה יודעת להפיק לקחים, להזיז הצידה את הלחצים שהיא נמצאת בתוכם ולקחת את תפקיד המבוגר האחראי".

    יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ עפר שלח אמר בפתח הדיון: "לא עומד להיות פה בית דין שדה של המשטרה מפני שזו לא הפוזיציה של הכנסת אל מול המשטרה שעושה בימים אלה את העבודה הכי קשה בתנאים בלתי אפשריים, וחלק מזה בא לידי ביטוי בסירוב של הפיקוד הבכיר של המשטרה להופיע בפני הועדה".

    "ברור לי לחלוטין שזה נובע מעוצמת הלחץ הפוליטי שמרגישה היום צמרת המשטרה – אי אפשר לנתק את זה מהסיטואציה שאין מפכ"ל קבוע למשטרה כבר שנתיים, ואני מניח שהדרג הבכיר חושש שזה יעלה לו בסיכויים להתקדם. זו השיטה של נתניהו – להחזיק אנשים במצב של ממלאי מקום כשמשרתם תלויה על בלימה. הדבר הזה גורם נזק למשטרה עצמה".

    "הבירור שאנחנו עורכים היום בוועדה נועד כדי לשים את הדברים על השולחן ולקבל תשובות – זה הכלי לאמון הציבור שאנחנו יודעים שהוא בשפל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      תגידו הוא לא מתבייש הוא כאילו חבר כנסת חרדי????????????

      שיגבה את החרדים ויראה את האלימות המשטרתית כלפי החרדים ברחובות

    2. 1

      אולי שבמקום זה ידאג לעשרות בחורים ובחורות שמתחתנים השבוע ולא יודעים מה קורה איתם שמישהו יתן להם תשובות