הממשלה תאשר היום את העלאתם של 2000 יהודי אתיופיה

    אבי יעקב No Comments on הממשלה תאשר היום את העלאתם של 2000 יהודי אתיופיה

    שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה תביא הבוקר לאישור הממשלה את העלאתם של 2000 ממתינים מאתיופיה

    אילוסטרציה צילום: יח"צ
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, בשיתוף משרד רוה"מ, משרד הפנים והאוצר תביא בעוד שעה קלה לאישור הממשלה הצעת מחליטים להעלאתם המיידית של 2000 מהממתינים במחנות באתיופיה שהוריהם נמצאים כאן בארץ. ברקע, עדויות על מצבם התזונתי הקשה של הממתינים במחנות שנוצר בעקבות עליית מחירי המזון בתקופת הקורונה באתיופיה.

    שרת הקליטה הקליטה יזמה וגיבשה בתקופה האחרונה מתווה להעלאתם של הממתינים באתיופיה ולסגירת המחנות באדיס אבבה ובגונדר בתום המתווה. היום, הממשלה תאשר כשלב ראשון העלאתם של 2000 עד סוף שנת 2020, ולכל היותר תחילת 2021. בכך, משפחות רבות בישראל יזכו להתאחד עם יקיריהם לאחר המתנה ארוכת שנים, חלקם אף למעלה מ-15 שנה.

    ברקע, כאמור מגפת הקורונה שהחריפה את מצבה של קהילת שארית יהודי אתיופיה הממתינים במחנות. מעדויות של רופאים, שחזרו לאחרונה מהמחנות ושם ביצעו בדיקות לממתינים, עולה כי ישנם ילדים ומבוגרים רבים הסובלים מחרפת רעב ונמצאים בתת תזונה קשה ומסוכנת.

    השרה פנינה תמנו שטה: "מיום כניסתי לתפקיד אני שוקדת בכדי להביא מזור ולסייע למשפחות הקרועות בין יבשות. אני שמחה, נרגשת ומברכת את הממשלה על התכנסותה לאשר בין היתר את ההחלטה אותה קידמתי בנושא. אני נחושה להעלות את הממתינים כולם מאתיופיה עד סוף 2022 ולהוביל לסגירת המחנות בשנת 2023".



    0 תגובות