"כבר תליתם אותי": הריאיון הסוער עם פרופ' מוטי רביד

    אסתי פלד 3 Comment on "כבר תליתם אותי": הריאיון הסוער עם פרופ' מוטי רביד

    מנהל בית החולים "מעייני הישועה" פרופ' מוטי רביד שהגיש את התפטרותו לאחר הסערה הציבורית כנגדו בגלל ריאיון שכלל השתלחויות בוטות כנגד הציבור החרדי, בריאיון ראשון ל"מהדורה המרכזית" בא להסביר את דבריו ואולי להתנצל או שלא. בריאיון חשף רביד שישנם איומים על חייו. וסיפר על עבודתו בביה"ח במשך 15 שנה

    צילום: דוברות מעייני הישועה
    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו סמוך לבית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהגיש את התפטרותו כמנהל בית החולים "מעייני הישועה", פרופ' מוטי רביד התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, לאחר הסערה האדירה שגרם בריאיון לרשת ב' במהלכו תקף את הציבור החרדי ואמר, "התחנכו לקבל הכול ולא לתת כלום במשך שנים. הרבנים איבדו שליטה".

    עוד הוסיף רביד בריאיון ברשת ב ואמר, "זה אחד מהאירועים הפרועים ביותר שהיו בהיסטוריה של מדינת ישראל, אני חושב שלא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזו והורג אנשים".

    בתחילת בריאיון ציין פרופ' רביד כי הוא עודנו מנהל בית החולים "מעייני הישועה", והסביר כי כלל לא תקף את הציבור החרדי, לדבריו, "יש מיעוט בתוך הציבור החרדי, מספר חסידויות ומספר שכונות קיצוניות, והם לא מקשיבים לרבנים והם פורקי עול ועליהם אמרתי מה שאמרתי. לחלוטין לא דיברתי על הציבור החרדי כולו".

    אז מדוע התפטרת והתנצלת?  נשאל רביד בתגובה להכחשת דבריו, "אני לא התנצלתי" הבהיר רביד והוסיף, "אני דיברתי כדי להתריע בשער מה שאני עושה הרבה זמן. זה גורם למוות ואני אמרתי את זה לאחר יומיים טראומתיים של צעירים שהיו אצלנו בבית החולים".

    לאחר ציטוט מלא מהריאיון הקשה ברשת ב, מבהיר רביד "אני דיברתי על בני ברק שהם משתדלים, ואמרתי אבל יש מיעוט". לשאלה האם הוא לא מתנצל למרות שבעבר התנצל? רביד חוזר בו ומבהיר כי הוא כן מתנצל, "אני התנצלתי בפני מי שלא הבין ונפגע ואני התכוונתי להתריע ולזעזע".

    "אני לא עסקן אני רופא", אומר רביד בריאיון ותוקף על הכינוי שלו כפוליטיקאי לאחר שהשתלח בציבור החרדי, "אתה דמגוג. דיברתי על החלקים בציבור החרדי שלא הקשיב להנחיות ועשה טישים ועשו הלוויות ענק למרות המגיפה. ולבסוף הסבתות והסבות שלהם מתו, אני רופא ודיברתי כרופא".

    רביד ניסה למנוע התלקחות נוספת בריאיון והחל להסביר את פעילותו לטובת המגזר החרדי: "אמרתי בראיונות שלי שקשה לציבור החרדי להתגונן בגלל הצפיפות, ואני פעלתי להעביר חולים למלוניות, אני הייתי נגד סגר כפי שעשו אותו, אני עשיתי את המלחמות שימנעו את התחלואה".

    רביד המשיך וסיפר על פעילותו ב"מעייני הישועה": "אני עושה עבודה לטובת הציבור במשך 15 השנה האחרונות, אני במקום לפרוש לביתי ולהתעסק בדברים יותר גדולים, הלכתי לבית חולים קטן. אני עבדתי כמו חמור כדי לעשות אותו בית חולים טוב כפי שהוא היום" אומר מנהל בית החולים.

    לקראת סיום הריאיון מסביר רביד וכועס על פרשנות דבריו כפי שטוען, "אמרתי דברים קשים כי כואב לי. לקחת את הדברים הללו ולהשליך אותו אל עבר כלל הציבור זה חוטא לאמת וגם לציבור כי לא אמרתי זאת. לוקחים דבר והופכים אותו לדיון פוליטי, רוצים לתלות אותי? כבר תליתם אותי. יש איומים על חיי בימים האחרונים" חשף רביד בסוף הריאיון.

     

     



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      הרבה הכרת הטוב יש לרבים מאיתנו לאיש היקר הזה, מצער שכך הכפישו את שמו בגלל כמה משפטים שנאמרו, שאולי קצת פגעו ב'כבוד' הציבור החרדי, וודאי שחלק מהדברים שאמר הדוקטור צודקים מאוד כי רבים מהציבור לא שומרים על כללי הזהירות, ופשוט בזיון לראות שכל כך מענין אותנו מה כל איזה מנהל בית חולים חושב עלינו רבותי עלינו להכיר בערך עצמינו ולהפסיק לדרוש ממגזרים וציבורים אחרים שיעריכו אותנו

    2. 2

      רביד אומר מה שכל יהודי חרדי אומר. הוא אומר מה שבצלאל ומימרן אומרים השכם וערב. כואב שכל ה'נציגים' שלנו לוקחים יהודי זקן בן 80+ שעשה כל כך טוב לציבור שלנו בבני ברק (תשאלו את גפני) והופכים אותו לשעיר לעזאזל. עצוב וצבוע.

    3. 1

      נבזה. פשוט כך. אדם שמסביר את דבריו, שאומר ומביע הערכה לציבור החדרדי בכלולותו – ולשם הגדרת מטרה מראש, לשם צליבה, פשוט תוקפים אותו בצורה מגוככת, ובמקום לדבוק באמת, מעדיפים את גרסת ערוץ 2 – אין מילה אלא נבזה.