פרופ' גמזו מבהיר: "ההגבלות הנרחבות יימשכו במוקדי התחלואה"

    צבי טסלר No Comments on פרופ' גמזו מבהיר: "ההגבלות הנרחבות יימשכו במוקדי התחלואה"

    8 ערים חרדיות, 1 עיר ערבית ו-1 עיר כללית מוגדרות כיום כערים אדומות. במסיבת עיתונאים שערך פרויקטור הקורונה הסביר כי היציאה מהסגר תהיה איטית יותר. בפיקוד העורף מעריכים כי צפויה התפרצות נוספת לאחר החגים בעקבות הפרת ההנחיות

    רוני גמזו צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו עורך מסיבת עיתונאים יממה לאחר ישיבת הקיבנט בה הוחלט להמשיך את תקנות החירום עד לרביעי הבא, ומבהיר, "הסגר ימשך באופן מלא לפחות עד ליום חמישי הבא בגלל החשש מאפקט חזרה מהירה מידי לשגרה אחרי החגים".

    עוד הוסיף גמזו: "כחלק מהיציאה מהסגר, ימשכו הגבלות התנועה הנרחבות במוקדי תחלואה באזורים המוכים. ככה כל המדינות שמתמודדות עם גל שני" ציין גמזו.

    במסמך הנחות עבודה של "פיקוד העורף" שפורסם צויין, כי נערכו תפילות המוניות בראש השנה וביום כיפור בעיקר במוקדי החסידויות הגדולות ובחובן סכנת הדבקה גדולה. עוד צויין כי מדובר בחסידים המתגוררים במספר ערים שונות. עם זאת ציינו החוקרים כי ביום כיפור הייתה ירידה בתפילות ההמוניות.

    לכן ישנו צפי להתפרצות בימים הקרובים במגזר הכללי והחרדי בעקבות הפרת הנחיות בחגי תשרי, ביום הכיפורים ובשווקי ארבעת המינים. במבט צופה פני עתיד מתריעים בפיקוד העורף כי צפויה להיות הפרת הנחיות בחגיגות שמחת תורה.

    במסמך הנחת העבודה מציינים בפיקוד העורף כי "ניכרת התרופפות בשמירת ההנחיות בקרב האוכלוסייה הכללית, תופעה שתתעצם להערכתנו ככל שהסגר יתארך" נכתב במסמך הערכה.

    מסמך פיקוד העורף:

     

    גמזו פרסם את רשימת הערים האדומות נכון להיום, 8 ערים חרדיות, 1 ערבית, 1 כללית. על פי ההערכה הערים האדומות צפויות להיכנס לחודש חשוון לסגר.



    0 תגובות