כ"ק האדמו"ר מצאנז: "שמא כל זה נובע מחמת שיש ביננו פירוד ומחלוקת"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on כ"ק האדמו"ר מצאנז: "שמא כל זה נובע מחמת שיש ביננו פירוד ומחלוקת"

    משא מיוחד נשא כ"ק האדמו"ר מצאנז מסוכתו לאלפי חסידיו בכל הארץ, במהלכו דיבר על סכנת הנגיף וקרא להתבוננות על המצב שהגענו אליו, "כל אחד חושב על עצמו, על קהילתו ומתעלמים מכלל ישראל"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז נשא דברות קודש מיוחדים בנושא נגיף הקורונה אמש באושפיזין דיעקב אבינו בסוכה סחצר ביתו. השידור ישיר בקול צאנז לאלפי חסידי צאנז.

    משא הקודש של כ"ק האדמו"ר: "איני אומר מוסר לאחרים…
    אבל כל המתבונן יבין זאת מעצמו…

    אנחנו נמצאים בעיצומה של מגיפה שנמשכת כבר חודשים ארוכים.
    שלמנו מחיר כבד של נפשות מישראל וכל אחד הוא עולם מלא.
    כמו"כ רבים חולים וסובלים קשה וזקוקים לרחמי שמים מרובים רח"ל.

    לאחרונה חזרו בפני מפי ניצול שואה ששהה באותו צריף במחנה אושוויץ יחד עם אבי זי״ע, וסיפר כי בליל יום כיפור בעת ששכבו על דרגשי העץ והתפללו ׳כל נדרי׳ בהחבא אמר להם אבי זי״ע גם דרשה כנהוג, וזה היה תמצית דבריו המרעידים:

    כתוב בפרשת האזינו "צור ילדך תשי ותשכח אל מחוללך וירא ה' וינאץ מכעס בניו ובנותיו"

    ופירש אבי זי"ע, צור ילדך תשי ותשכח אל שאפילו אם במצוות שבין האדם למקום, האדם נחלש עד כדי שכחת המצוות, עדיין מחוללך הקב"ה מוחל לו על עוונות הללו. (מחוללך מלשון מוחל).

    אבל וירא ה' וינאץ על מה הקב"ה כן כועס ולא מוחל- מכעס בניו ובנותיו על מחלוקת וכעסים שיש בין בניו ובנותיו, על פירוד הלבבות ושנאת חינם בתוכנו, ועל זה לא מועיל ואין מחילה ומידת הדין שוררת. כה היו דבריו הקדושים מתוך האש.

    כתוב בספה"ק שבכל דבר שקורה בעולם צריך לדעת שהקב"ה פועל במידה כנגד מידה.
    כעת בעקבות המצב אנו נדרשים להיות בבידוד, אין לנו את האפשרות להתכנס ולהתאסף לא בבתי הכנסת ולא בשמחות, צריכים לשמור על מרחק ומידור. ואכן צריכים להיזהר כמיטב היכולת – כפי שאנו מצווים על ושמרתם מאד לנפשותיכם

    ולכן עלינו מוטל להתבונן שמא כל זה נובע מחמת שיש ביננו פירוד ומחלוקת ואנו חסרים עין טובה ושלום בין איש לרעהו.

    כל אחד חושב על עצמו, על חבריו הקרובים או על הקהילה והחסידות שלו, ומתעלמים מכלל ישראל.

    במקום לראות טוב על כל יהודי ולדון לכף זכות את כל אחד מישראל, נכשלים בלשון הרע ורכילות, ועל זה משלמים מן השמים – אתה רוצה להיות לעצמך אכן תהיה לבד ולעצמך…

    וכעת בחג הסוכות – שהוא זמן של התכנסות וסוכת שלום עלינו, כל ישראל ראויים ליישב בסוכה אחת אומרת הגמרא, וגם מצוות ד' המינים הוא כדי להראות שכולם צריכים לחיות באחדות ובאגודה אחת – צריכים אנו להתחזק מאד באהבת ישראל ולהרבות שלום בין איש לרעהו".



    1 תגובות

    מיין תגובות