גנץ לעיתונאים ערבים: "הנורמליזציה פתחה אופציות במאבק מול איראן"

    איתי גדסי No Comments on גנץ לעיתונאים ערבים: "הנורמליזציה פתחה אופציות במאבק מול איראן"

    שר הביטחון ניהל שיחה עם עיתונאים ממדינות ערב והתייחס לאיום האיראני המשותף, "יש לישראל יכולות להתמודד עם איראן, והנורמליזציה עם בחריין ועם איחוד האמירויות הופכות את כולנו לחזקים יותר"

    בני גנץ צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון בני גנץ, קיים היום (ראשון) לראשונה שיח עם עיתונאים מערב הסעודית, איחוד האמירויות ובחריין באמצעות הזום. המפגש נערך ביוזמת המועצה הערבית לאינטגרציה אזורית.

    גנץ אמר בפתח הדברים, כי הוא מקווה לארח עיתונאים ואורחים נוספים מהמדינות השונות באזור בישראל במהרה. גנץ אמר, כי זוהי הזדמנות להראות לדור הצעיר, איך שלום באזורנו צריך להיראות: "העובדה שהילדים באבו דאבי כבר לומדים על חשיבות השלום, ממלאת אותי בתקווה".

    שר הביטחון נשאל על נושא המאבק המשותף נגד איראן של ישראל ומדינות האזור: "יש לנו אינטרסים משותפים, כולנו חולקים את המאבק בתוקפנות האיראנית ובפיתוח הגרעין שלה המסכנים את האזור ואת העולם, ואנחנו ניצור חזית אחידה כנגדה. השלום עושה אותנו חזקים יותר".

    גנץ נשאל בשיחה על שיתוף ביטחוני עם בחריין מול איראן, גנץ השיב: "אני יכול לומר רק שיש לישראל יכולות להתמודד עם איראן, והנורמליזציה עם בחריין ועם איחוד האמירויות הופכות את כולנו לחזקים יותר מול התוקפנות האיראנית. אין ספק, שהנורמליזציה ביננו, פותחת אופציות בנושא המאבק באיראן, ואני בטוח שגם האיראנים עצמם ערים לכך".

    גנץ הבהיר כי "האיראנים פועלים בסעודיה, במזרח אפריקה, בעזה, בסוריה, וגם במפרץ. הפעילות הזו מערערת את כל האזור. אנחנו יודעים היטב מה עובד הכי טוב מול האיראנים- לחץ מקסימלי כפי שמובילה ארה"ב".

    על שימוש חיזבאללה בבתי אזרחים כמגן אנושי בלבנון אמר גנץ: "אי אפשר יהיה לנתק בין הממשל הלבנוני שמאפשר לחיזבאללה לפעול מסביבה אזרחית, לבין המחיר שנצטרך לגבות במידה שתפרוץ אלימות. בלתי מתקבל על הדעת שבלבנון יש בתים עם חדר אורחים וחדר טילים".

    ברקע ההסכמי השלום עמדה הסוגיה הפלסטינית שכבר אינה בראש מעייני מדינות ערב, השיב גנץ לקידום התהליך המדיני עם הפלסטינים: "גם הפלסטינים צריכים להבין שאף אחד באזור לא הולך לשום מקום. אני מאמין שהשלום בין ישראל למדינות נוספות באזור, יכול לקדם גם הסדר מדיני עם הפלסטינים בהמשך".

    על קידום שיתופי הפעולה בין המדינות אמר גנץ: "לישראל יש הרבה מה לתרום, לא רק בנושאים ביטחוניים, גם בנושאי חקלאות, טכנולוגיה ומדע".



    0 תגובות