בג"ץ הוציא צו ביניים נגד הרס בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד

    ישראל רובין No Comments on בג"ץ הוציא צו ביניים נגד הרס בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד

    שופט העליון ניל הנדל הוציא צו ביניים נגד הריסת בית המחבל חליל דויכאת שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד. תנועת אם תרצו: "דם הנרצח טרם התקרר בקבר ובג"ץ כבר שולח חיבוק למשפחת המחבל. אוי לאותה הבושה"

    בית המשפט העליון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ הוציא הערב (חמישי) צו ביניים האוסר על צה"ל להרוס את בית המחבל חליל בן עבד אלחאלק דויכאת, שרצח לפני מספר שבועות את הרב שי אוחיון הי"ד בפיגוע המזעזע שביצע בפתח תקווה. שופט העליון ניל הנדל קבע כי בית המחבל שבכפר רוגיב לא ייהרס עד לדיון שיתקיים בעתירה בתוך שלושה שבועות.

    בתנועת "אם תרצו" הגיבו להחלטה ומסרו: "מדובר בעוד מופע איימים מבית היוצר של בג"ץ. אנו תוהים מתי שופטי האולימפוס יעדיפו את ביטחונם של אזרחי ישראל על פני המחבלים. רציחתו של הרב אוחיון הייתה יכולה להימנע לו בג"ץ לא היה פוגע שוב ושוב בהרתעה הישראלית. דם הנרצח טרם התקרר בקבר ובג"ץ כבר שולח חיבוק למשפחת המחבל. אוי לאותה הבושה".

    עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מייצג את משפחת אוחיון במימוש זכויותיהם כנפגעי עבירה תקף את צו הבניים: "ניתן למחבלים כבר להגיש השגה שנדחתה על ידי צה"ל. לא יתכן שבג"ץ ישמש ערכאת ערעור קבועה כנגד צעדי הרתעה ולחימה של צה"ל. הגיע הזמן להורות על הרס מידי של הבית ללא צו בניים ולא שהות על מנת לחזק את אפקט ההרתעה. ככל שיתברר אחר כך שמדובר בטעות קיצונית יהיה ניתן לבקש פיצוי באמצעות בג"ץ".

    חה"כ אוריאל בוסו (ש"ס) כתב: "אני הוא זה שלצערי עדכנתי את האלמנה על ההחלטה הערב של בג"צ, אשה חדורת אמונה שלמען האמת לא פיתחה ציפיות רבות בנוגע להחלטה, אבל מבקשת להלחם בכל הכח בכדי לייצר הרתעה למנוע את הרצח הבא".

    "היום נעשתה קבורה נוספת של מעט הנחמה שנותרה למשפחה השבורה והמרוסקת, הפוטנציאל של אירועים כאלה שילכו ויגברו רק הולך וגדל בעקבות החלטות השגויות של בג"צ, הרב שי הי"ד שהיה דמות ומופת בחייו סמל של אצילות וצניעות, שהשאיר אלמנה ויתומים שמתמודדים עם שבר נוסף בערב חג הסוכות", הוסיף בוסו.

    לדבריו "כתושב העיר פתח תקוה שמלווה את המשפחה באופן אישי מאז הטרגדיה, בהוראת יו"ר תנועת ש"ס הבטחתי לאלמנה שאלחם בוועדה יחד עם כל חבריי ובכל מקום אפשרי לזעוק את הזעקה של המשפחה ולהפוך את ההחלטה נטולת הרחמים שנפלה בבג"צ הערב".



    0 תגובות