- רדיו קול חי - -

ב'תולדות אהרן' החליטו: מבטלים את אירועי שמחת בית השואבה

חג הסוכות בפתח, אולם השנה ימי חול המועד ייראו אחרת לגמרי מבכל שנה. אין אחד שלא מגיע באחד מלילי חוה"מ לשכונת מאה שערים בירושלים.

המקום שמושך אליו הרבה מאד אנשים הוא חסידות תולדות אהרן. מי שרוצה להרגיש 'ושמחת בחגך' מספיק שייכנס לשם למספר דקות ויתמלא אנרגיות לזמן רב. שמחת בית השואבה הנערכת שם מדי לילה יצאה לשם ולתהילה. אלפי אנשים מכל החוגים והעדות, חסידים, ליטאים, כיפות סרוגות כולם מצטופפים ובאים לשם.

ברקע על במה גבוהה התזמורת (בעצם יש רק אורגן אבל כמו תזמורת שלימה) ואנשי המקהלה של החסידות. שמחת בית השואבה הייתה מתחילה בשעה מוקדמת עד חצות. מעגלים מעגלים של רוקדים והיופי המיוחד שכולם משתלבים במעגלים. "אתה נשאב לשמחה הזו ולא יכול לצאת משם כ"כ מהר" אומר לי אחד מהאלפים שמגיע לשם מדי שנה.

רגעי השיא הנו כשכ"ק האדמור מתולדות אהרן שליט"א נכנס להשתתף בשמחת בית השואבה. ההגדרה של רגעים אלו "אמת מה נהדר היה כהן…" האוירה המחשמלת באויר וגם מי שלא במעגלים אלא צופה מהפרנצ'ס מתחבר מאד לאוירה וקדושת החג. השמחה שם נותנת כוחות ואנדרנלין להרבה מאד זמן בתוך החורף".

זה בפנים, בחוץ בנויה סוכה גדולה מאד שאלפים היו נהנים מהכנסת האורחים של החסידות ואוכלים שם ביד רחבה. אין מצב שמי שהגיע לשם לא היה יוצא שבע.

אולם בשנה זו, תשפ"א, בשל הנגיף והתחלואה הגבוהה, הוחלט בחסידות לבטל הכל.

אחד מבכירי העסקנים בחסידות אומר ל'קול חי': "אנו כבר הרבה זמן דנים באסיפות פנימיות אם לקיים השנה את שמחות בית השואבה והקפות שניות, וא"כ לקיים באיזו מתכונת. הדיונים היו רציניים וההשלכות של זה ברור לכולנו. היום קיימנו אסיפה אחרונה בנושא שבה הוחלט סופית לבטל השנה הכל. לא יתקיימו כלל לא שמחות בית השואבה ולא ארוחות לציבור בסוכה. הכל יהיה סגור. בשעות הקרובות ייצאו מודעות והקלטה לכל בתי אב של החסידות. אנו יודעים שכל עם ישראל שהיה רגיל לבוא מדי שנה יקבל בהבנה את ההחלטה. מה שאני יכול לומר לציבור שבודאי יש הרבה שרכשו את הדיסקים של שמחות בית השואבה שלנו, כך שאנשים יוכלו לשמוע ולשמוח כל א' בביתו. ונתפלל כולנו שבשנה הבאה נוכל לשוב ולשמוח בביהמ"ק יחד", מסיים בן שיחנו, מעסקניה הבכירים של החסידות.