הוחלט על הכפלת הבדיקות בבית אבות ומתווה לביקור בן משפחה

    איתי גדסי No Comments on הוחלט על הכפלת הבדיקות בבית אבות ומתווה לביקור בן משפחה

    מגן אבות: הכפלת מספר הבדיקות במוסדות בהקדם, לכ-20,000 בדיקות ביום. ומתווה לביקור בן משפחה למבוגר החי בגפו

    בדיקות בבית אבות צילום: פלאש90
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישיבת קבינט הקורונה הוחלט להכפיל את מספר הבדיקות בבתי האבות והמוסדות הגיראטרים, בנוסף, בניית מתווה לביקור של בן משפחה של אדם מבוגר שחי בגפו, מתן קדימות בתורים למבוגרים ומאמץ הסברה ייעודי לאוכלוסייה המבוגרת.

    לאור בקשתה של השרה לשוויון חברתי וגמלאים, דן הערב קבינט הקורונה בצעדים שיש לנקוט על מנת להגן על חיי המבוגרים מפני נגיף הקורונה וכמו כן לסייע להם בשגרת חייהם.

    בדיון הקבינט הוחלט בין היתר על:

    1. הכפלת מספר הבדיקות במוסדות בהקדם, לכ-20,000 בדיקות ביום.

    2. משרד הבריאות יציג בישיבת הקבניט הבאה מתווה שיאפשר ביקורים של אנשים מבוגרים החיים בגפם ע"י בני משפחתם. בדיון העלתה השרה כהן את הקושי האדיר של אלמנים ואלמנות שחיים בגפם וכמו כן של מבוגרים המטפלים בבן זוג הנמצא במצב סיעודי.

    3. מתן קדימות בתור לאזרחים ותיקים בשירותים ציבורים וצרכניים, בדגש על בנקים ועל רשתות שיווק מזון. המשרד לשוויון חברתי וגמלאים ייצור קשר עם כלל העסקים שמעניקים שירותים יומיומיים לאוכלוסייה המבוגרת ויפעל בתיאום עימם על מנת להוציא לפועל את הקדימות בתור לאזרחים.

    4. יקודם יום בחודש, ה-28 לכל חודש, שזהו היום שבו מבוצעת חלוקת קצבת הזקנה, שבו יוקצו שעות מסויימות בהן בנק הדואר יעניק שירות אך ורק לאזרחים ותיקים. זאת, על מנת לתת מענה למבוגרים שאין להם חשבון בנק וחייבים להגיע לבנק הדואר על מנת לקבל את קצבת הזקנה.

    במהלך הדיון ציינה השרה כי בגל הראשון של התחלואה כ-56% מהנפטרים היו בקרב דיירי המוסדות (בתי האבות והמוסדות הגריאטריים) וכי כיום, בגל התחלואה השני, שיעור הנפטרים מהמוסדות ירד לכ-30%. את הירידה הזו הסבירה השרה בכמות הבדיקות הגדולה שמבוצעות מדי יום בקרב העובדים והעובדות שנכנסים למוסדות.

    כיום, כמות הבדיקות היומית הממוצעת עומדת על כ-12 אלף בדיקות.

    במסגרת הדיון, ביקשה השרה כהן להגדיל את מספר הבדיקות המוקצות לתכנית "מגן אבות ואמהות", כך שלקראת החורף הצפוי, מספר הבדיקות יגיע ליותר מ-20 אלף בדיקות ביום, שכן הדבר נדרש הן לאור העלייה בגל התחלואה והן לאור החורף הצפוי.

    ראש הממשלה הסכים שמדובר בצורך דחוף וביקש לחזק את חומות ההגנה סביב בתי האבות על מנת להגן על החיים של הדיירים. ראש הממשלה הורה לאנשי משרד הבריאות להכפיל בתוך כשבועיים את מספר הבדיקות במוסדות השונים, בהם מתגוררים כ-100 אלף אנשים מבוגרים ובעלי מוגבלויות.

     

     

     

     



    0 תגובות