הישג למערכת הביטחונית: לראשונה מערכת "כיפת ברזל" נמסרה לצבא ארה"ב

    קובי פינקלר No Comments on הישג למערכת הביטחונית: לראשונה מערכת "כיפת ברזל" נמסרה לצבא ארה"ב

    לאחר עשור של פעילות מבצעית ראשונה בעולם, מערכת "כיפת ברזל" נמסרת לראשונה להגנת הצבא החזק בעולם, המערכת תהיה בגרסה ניידת ותכלול 3 משאיות שטח. צבא ארה"ב בחן מספר מערכות ובחר לספק הגנה ללוחמיו בשטח מרקטות וטילים ע"י "כיפת ברזל" שפיתחה רפאל

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה מערכת "כיפת ברזל" בשימוש צבא ארה"ב. באירוע מצומצם במעמד שר הביטחון בני גנץ, החלה היום (רביעי) מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון במסירת סוללה ראשונה מתוך שתיים של מערכת הנשק 'כיפת ברזל', שפיתחה ומייצרת רפאל, לידי צבא היבשה של ארה"ב. מדובר במערכת כיפת ברזל ניידת על משאית שטח.

    בחודש אוגוסט 2019 חתמו משרדי הביטחון של ישראל וארה"ב על הסכם ראשון מסוגו לאספקת שתי סוללות 'כיפת ברזל' להגנת כוחות צבא ארה"ב. הסוללה הראשונה נמסרת לצבא ארה"ב בזמן שיא, ללא תקדים במערכות נשק מהסוג הזה, תוך עמידה מלאה בלוחות הזמנים.

    הסוללה השנייה תסופק בהתאם לחוזה, בתוך מספר שבועות. מערכת כיפת ברזל תשמש להגנת כוחות פרוסים של צבא ארה"ב מפני מגוון של איומים בליסטיים ואוויריים.

    ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת שבמשרד הביטחון, משה פתאל אמר על ההישג: "מערכת כיפת ברזל תשלים בשנה הקרובה עשר שנות מבצעיות, יותר מ-2,400 יירוטים מבצעיים והצלת מאות חיי אדם במדינת ישראל. זוהי זכות גדולה של מדינת ישראל למסור היום סוללה ראשונה של כיפת ברזל, מתוך שתיים, שתוכל להגן על כוחות אמריקניים פורסים. עצם העובדה שאנחנו מוסרים סוללה ראשונה, שנה לאחר חתימת החוזה, הינה הישג בפני עצמו, כאשר לצד המשך הייצור לטובת מדינת ישראל, עמדנו ביעדי הצבא האמריקני".

    סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת הגנה אווירית ברפאל, פיני יונגמן: "מערכת כיפת ברזל, שתשרת את הצבא האמריקני, מותאמת לדרישות האמריקניות. עם זאת הביצועים נשארים אותם ביצועים. ביצועי מערכת כיפת ברזל, כפי שהם בישראל יהיו גם במערכות שישרתו בצבא ארה"ב. את הפרויקט התחלנו בסדרת ניסויים והדגמות בשדה הניסויים white sands בארה"ב. ביצענו עד היום שלוש הדגמות ויירטנו בשדה הניסויים בארה"ב מטרות שהצבא האמריקאי, הארמי, בחר למערכת כיפת ברזל".

    מערכת כיפת ברזל נמצאת בשירות מבצעי בחיל האוויר הישראלי החל משנת 2011 והוכחה בשדה הקרב עם למעלה מ- 2400 יירוטים מבצעיים, באחוזי יירוט גבוהים מאוד. חברת 'רפאל' הינה המפתחת והמייצרת את מערכת 'כיפת ברזל', בשיתוף עם חטיבת 'אלתא' של התעשייה האווירית שפיתחה ומייצרת את מכ"ם ה- MMR וחברת 'אמפרסט' המספקת את מערכת שליטה והבקרה.

    מנהלת 'חומה' במפא"ת (המנהל לפיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון מובילה את פיתוח מערך ההגנה ההגנה הרב- שכבתית של מדינת ישראל, המבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות: מערכת 'כיפת ברזל' מערכת 'שרביט קסמים' ומערכת 'חץ 2' ו'חץ 3'.



    0 תגובות