ח"כ זוהר: "קורא למנות את בר סימן טוב לפרוייקטור"

    ישראל רובין 3 Comment on ח"כ זוהר: "קורא למנות את בר סימן טוב לפרוייקטור"

    יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר קורא לשר הבריאות למנות את משה בר סימן טוב לפרויקטור הקורונה: "במבחן התוצאה בר סימן טוב הוכיח את עצמו בגל הראשון, מינויו לפרויקטור הקורונה יכול להביא לשינוי חיובי"

    מיקי זוהר צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע עזיבתו הצפויה של פרוייקטור המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו ועל רקע העלייה בתחלואה, יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר קורא הבוקר (רביעי) לשר הבריאות יולי אדלשטיין, למנות את משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, לפרויקטור הקורונה במקום גמזו.

    "מה שחשוב זה מבחן התוצאה ובשונה מגמזו – משה בר סימן עמד בו בהצלחה – בגל הראשון הצליח לבלום את העלייה בכמות הנדבקים בקורונה ואף להוריד את מס' החולים והמונשמים. אין מתאים ממנו לשמש כפרויקטור הקורונה", אומר יו"ר הקואליציה זוהר.

    בתוך כך, הבוקר פורסם ב'ידיעות אחרונות' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לבר סימן טוב והציע לו לחזור לתפקיד ניהולי בכיר במאבק בקורונה, לקראת פרישתו הצפויה של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו בסוף חודש אוקטובר.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      Olivier FitoussiFlash90
      מסתמן: ליצמן יתמנה לסגן שר במעמד שר – בקשה למינוי על מכסת כחול לבן
      בנימין ברגר
      י״ב בתשרי תשפ״א – 30.09.20
      12:00
      ליצמן
      0 תגובות
      יו"ר יהדות התורה בוחן אפשרות לכהן כסגן שר הבינוי והשיכון. דיווח: ליצמן פנה לכחול לבן וביקש מהם לאפשר את המינוי שלו לתפקיד על בסיס המכסה שלהם. ייתכן ששר החינוך יואב גלנט יחזיק בתואר השר מעליו, גורם פוליטי: "לא יהיה השר בפועל"

      יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן בוחן אפשרות לכהן כסגן שר בממשלה, לאחר שהתפטר מתפקידו כשר הבינוי והשיכון בעקבות ההחלטה על הטלת סגר כללי בתקופת החגים. ב'וואלה' דווח כי בימים האחרונים פנה ליצמן לבכירים בכחול לבן וביקש מהם לאפשר את המינוי שלו לתפקיד סגן שר הבינוי והשיכון, על בסיס המכסה שלהם לתפקידי סגני שרים.

      הפנייה של ליצמן לכחול לבן נעשתה לאחר שגוש הימין בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצל את מכסת סגני השרים שלו עם השבעת הממשלה. תחת הגוש של נתניהו מונו שמונה סגני שרים ולעומת זאת יו"ר כחול לבן בני גנץ לא מינה סגן שר אחד תחת המכסה הקיימת לו. על פי הדיווח של יקי אדמקר, בכחול לבן בוחנים את פניית ליצמן, ועד כה לא ניתנה מהם תשובה על כך.

      ליצמן בוחן את האפשרות לחזור למשרד הבינוי והשיכון בתפקיד סגן שר, ולמנות מעליו שר. גורם פוליטי הסביר כי המינוי של השר במשרד "לא יהיה השר בפועל". ב'גלובס' דווח כי בינתיים עלה שמו של שר החינוך יואב גלנט, כמי שכבר עמד בראשות המשרד, להחזיק בו שוב לצד תפקידו במשרד החינוך.

      כידוע, במשך שנים רבות נמענה יהדות התורה מלקיחת תפקיד שר בעקבות האחריות הקולקטיבית לכלל החלטות הממשלה ופעילות משרדיה, וכיהנו כסגני שרים במעמד שר, עם כלל סמכויות המשרד, אך רשמית ראש הממשלה החזיק בתיק. בעקבות הגשת כתב האישום נגד נתניהו, מה שאינו מאפשר את כהונתו כשר, החליטו במועצת גדולי התורה אגודת ישראל לאפשר לליצמן להתמנות לשר, אך כעת בוחנים את האפשרות לחוזר למתווה הישן וששר אחר יכהן בתפקיד במקום נתניהו.

      ליצמן: "לא אהיה שוב שר במדינת ישראל – לא לוקחים אותי ברצינות גם עכשיו"
      כזכור, בעקבות החלטת הקבינט לאמץ את המלצת פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו להטיל סגר מלא בחגים הודיע Olivier FitoussiFlash90שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן לראש הממשלה על התפטרותו מתפקידו כשר בממשלה. ביהדות התורה מציינים כי ליצמן יחזור לכהן כחבר בכנסת ונשאר בקואליציה. ליצמן הסביר היום למקורביו את החלטתו להתפטר ואמר כי "מדובר בצעד ערכי כאקט מחאה על זלזול פרויקטור הקורונה בחגי ומועדי ישראל", אמר השר היוצא לאנשיו אחרי הגשת מכתב ההתפטרות.

      ליצמן הוסיף: "מזה כחודש אני שומע בקבינט הקורונה על כך שבחגים נטיל סגר מלא. נתוני התחלואה מטפסים מזה תקופה אך לא העזו להטיל סגר מלא בחופשת יולי-אוגוסט, לא העזו לפגוע בהפגנות, אבל חיכו וחיכו להטיל סגר מלא דווקא בחגי תשרי, ובכך לגרום לסיוט קשה למאות אלפי יהודים, מכל האוכלוסיות: חרדים, דתיים, מסורתיים וגם חילונים, להתמודד עם סגר מלא שיוטל בחגים".

      "ברור לכולם כי יום כיפור שיוטל בו סגר ימנע מרבבות יהודים, ביניהם כאלה שבאים לבית כנסת לפחות ביום זה, לא יבואו השנה בשל הסגר, שכאמור תוכנן מראש תוך זלזול וחוסר הערכה לחגי ישראל", אמר יו"ר יהדות התורה. מקורבים לליצמן הוסיפו בשיחה ל'חדשות JDN' והסבירו כי "החלטה מתוכננת שאינה רגישה לחגי ומועדי ישראל ואינה רואה את צרכי רבבות מתפללים אינה זכאית לגיבוי. ולכן באה הוראת האדמו”ר מגור לליצמן להתפטר מהממשלה".

      במכתב ששיגר לנתניהו כתב השר ליצמן: "מזה כחודש ימים, בעוד אנו מתמודדים עם נתוני התחלואה בישראל, אני שב ומתריע נוכח הכוונה שסומנה מראש בידי פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, להטיל סגר מלא בחגי ראש השנה ויום הכיפורים הקרובים, מה שימנע ממאות אלפי יהודים, מכל האוכלוסיות והמגזרים, להתפלל בבתי הכנסת. מדובר אדוני ראש הממשלה בהחלטה קשה שתדלל ותקטין משמעותית את כמות הבאים לבתי הכנסת בראש השנה ויום כיפור, בייחוד רבבות אלפי יהודים, ממגוון אוכלוסיות שונות, חלקם כאלה שזו בשבילם פעם יחידה בשנה שהם נוהגים להגיע לתפילה בבית כנסת".

      "חזרתי על התרעתי זו והתנגדתי להטלת סגר מלא דווקא בחגים בתקיפות בכל פורום שהוא, בקבינט הקורונה, בדיוני הממשלה, בשיחות עמך ועם חברים נוספים בקבינט, וגם בכלי התקשורת. הדגשתי ואמרתי שאם אכן יש צורך בסגר מלא, אין להמתין עם עליית נתוני התחלואה בקצב הזה, וכי יש להחליט עליו אז, מלפני חודש, מלפני שבועיים ולא בחגים".

      "פרוייקטור הקרונה פרופ' רוני גמזו הכחיש כל הזמן והסביר לי שזו לא הכוונה. לצערי, הוכח שצדקתי בדבריי וכי ההחלטה לסגר מלא בחגים סומנה מראש תוך סיכון מיותר וגרימת עליית התחלואה במשך הזמן. בנוסף התברר כי גם סיכום שהיה על בתי הכנסת הופר וכי ההחלטה להטלת סגר מלא לא תאפשר הפעלת בתי הכנסת בחגים לפי מתווה נומה, זאת בניגוד למסוכם בפירוש בינינו. לפיכך לא אוכל להמשיך בתפקידי כשר, וכי החלטתי להתפטר מהממשלה ואחזור לכהן כחבר הכנסת לפי החוק הנורבגי", לשון המכתב.

      שר השיכון היוצא יעקב ליצמן אמר הוסיף כי "במשך חודש ימים אני שומע על התוכניות לסגור את המדינה בחגים והתרעתי לאורך כל הדרך שזהו עוול וזלזול במאות אלפי אזרחים, חרדים, דתיים ומסורתיים. אם צריך לעשות סגר מלא, איפה הייתם עד עכשיו? למה חגי ישראל הפכו כתובת נוחה לטיפול בקורונה על אף הסבל הקשה לציבור. אני רואה כפגיעה ערכית מהותית את העובדה שחגי ישראל הפכו למשהו שניתן לפגוע בהם, בתכנון מראש, לעומת תחומים אחרים כהפגנות המוניות, עונת החופש ביולי-אוגוסט וכדומה. מצערת העובדה שהסגר בחגים תוכנן וסומן מראש בידי פרויקטור הקורונה וזאת מחוסר הערכה לחגי ומועדי ישראל".