ענקית התרופות בחרה בשיבא לפיתוח טכנולוגי חדשני

    עפר גדנקן No Comments on ענקית התרופות בחרה בשיבא לפיתוח טכנולוגי חדשני

    ענקית התרופות לונזה בחרה בשיבא כאתר הראשון בעולם לפיתוח תאי קאר טי בטכנולוגיית Cacoon
    הטכנולוגיה נבחנת בניסוי קליני ומאפשרת ייצור והנדוס גנטי של תאי חיסון בתהליך שרובו אוטומטי. פרופ' דרור חרץ, ראש רשות המחקר במרכז הרפואי שיבא: "צעד נוסף ברפואה מותאמת אישית; שיבא מוביל את הפיתוח והמחקר בשילוב טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם"

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רפואת העתיד: במסגרת ניסוי קליני שנערך במרכז הרפואי שיבא ניתן לראשונה בעולם טיפול תאי קאר טי במערכת הפקעת (CACOON) של חברת התרופות השווייצרית לונזה.

    מערכת ה-CACOON של לונזה מאפשרת להנדס גנטית את תאי החיסון של המטופל בסביבה שבה הוא מקבל את הטיפול ובהתאמה אישית. הודות לטכנולוגיה פורצת הדרך, נעשה תהליך ייצור והנדוס התאים באופן אוטומטי בחלקו, כאשר בעתיד צפוי התהליך כולו להיות אוטומטי.

    מתן הטיפול במסגרת הניסוי הקליני אושר על ידי משרד הבריאות וקיבל את תו תקן CE של האיחוד האירופי. בהמשך השנה צפויים מטופלים נוספים בשיבא להשתתף בניסוי.

    המרכז הרפואי שיבא הוא היחיד בישראל בעל יכולת ייצור עצמית של תאי טי. בשנתיים האחרונות טופלו בשיבא יותר מ-150 חולים אונקולוגיים בקאר טי. באמצעות טיפול תאי קאר טי, "מחנכים" מחדש את מערכת החיסון של המטופל נגד תאי הסרטן הממאירים באמצעות הנדסה גנטית.

    השימוש בטכנולוגיית CACOON יוביל את תחום טיפולי הקאר טי בשיבא לשיאים חדשים, ויאפשר ייצור המוני של  תאי טי, הפחתה משמעותית של עלויות הטיפול וחיסכון בכוח אדם ובחללי עבודה.

    פרופ' דרור חרץ, ראש רשות המחקר במרכז הרפואי שיבא: "עולם הבריאות הולך ומתקדם לעבר רפואה מותאמת אישית. כמרכז הרפואי מהמובילים בעולם, שיבא מוביל את תחום המחקר והפיתוח, תוך שילוב טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם לטובת מטופלינו ולמען הצלת חיים".



    0 תגובות