- רדיו קול חי - -

נתניהו הורה לביה"ח להיערך לקליטת 1500 חולים קשים

היערכות לקראת החמרה דרמטית במצב התחלואה. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני יום הכיפורים סדרת דיונים בהם הנחה על הצעדים הדרושים למניעת התפשטות הקורונה וכן דיונים על תכנית העבודה על פיה יש לפעול. בדיונים השתתפו שרים, מנכ״לי משרדים, מנהל "מגן ישראל" ובכירים נוספים.

ראש הממשלה קבע שסדר השלבים הוא סגר, מעבר מדורג לשגרת קורונה ועד לחיסון. רה"מ קבע שורת נושאים לטיפול מיידי ותוכניות העבודה בנושאים הבאים יוצגו כבר מחר (שלישי) וידונו בהרחבה:

תוכנית הפעולה של מערכת הבריאות, על פי היעד שהגדיר ראש הממשלה, לטיפול ב-1,500 חולים קשים בקורונה החל מה-1 באוקטובר. נכון להיום ישנם 763 חולים קשים.

קביעת היעדים ליציאה מודרגת מהסגר לשגרת קורונה. דיון ביעדים ובמדדים להערכת המצב ולבחינת המדיניות הנדרשת. נכון להיום הסגר ככל הנראה יארך כחודש ימים, בעוד כשבעיים נראה הגדלה של אחוזי העובדים.

עדכון תמונת מצב ההצטיידות בחיסונים.

תמונת המצב של רכישה ושימוש מערך בדיקות מהירות.

מיקוד ההסברה בחובת חבישת מסכות וכללי הריחוק החברתי.

דיון ביכולות ובכלים הדיגיטליים למאבק בקורונה.

הגדלת יכולות האכיפה, קנסות מוגדלים וסנקציות על הפרת התקנות.

תכנית משולבת להכנת מערכת החינוך להפעלה בצל הקורונה.

דיון בתכנית ההגנה והסיוע לאוכלוסיית הקשישים.

ביום רביעי יתכנס קבינט הקורונה וידון בנושאים הנ"ל, ובפרט בהמשך השמירה על מתווה הסגר, הקריטריונים למעבר לשלבים הבאים והאמצעים הנוספים לצמצום התחלואה.

ראש הממשלה כתב במוצאי יום הכיפורים: "אזרחי ישראל, אני גאה בציבור שגילה אחריות ושמר על ההנחיות ביום הכיפורים.

אנחנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון כדי לבלום את מגיפת הקורונה בישראל. זה כולל הכנת מערכת הבריאות לחורף, מאמצי הסברה ואכיפה לחבישת מסיכות ושמירה על ריחוק חברתי, מעבר איטי ומדורג לשגרת קורונה עם בדיקות מהירות, הגנה על הקשישים וצעדים רבים נוספים.

השלבים שקבענו הם: 1. סגר. 2. שחרור הדרגתי לשגרת קורונה עם בדיקות מהירות. 3. חיסון.

אני מבקש מכל מי שמקים סוכה לחג, לעשות זאת עם מסיכה ולפי כל כללי הריחוק".