הרב אורי זוהר: "כל אחד מאתנו בן יחיד; לדבר עם בורא עולם"

    עמית דניאל No Comments on הרב אורי זוהר: "כל אחד מאתנו בן יחיד; לדבר עם בורא עולם"

    במהלך "עשרת ימי תשובה", ערך אבי מימרן שיחה מרגשת עם מזכה הרבים הרב אורי זוהר, מי שעומד מאחורי פעילות עניפה בארגון הקירוב "לב לאחים" ומדמויות ההוד של עולם התשובה: "לדבר עם בורא עולם מעומק הנשמה, בסתר בינך לבין עצמך, כל רגע שאתה יכול: אבא קשה לי, היצר הרע מתגבר" | שיחה מיוחדת – האזינו

    צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מההכנה ליום הכיפורים הגדול והנורא, קיים אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" שיחות חיזוק מרתקות עם דמויות הוד. אחד מהמרואיינים היה הגאון הרב אורי זוהר שליט"א, מזכה הרבים הנודע.

    בפתח השיחה, ביקש אבי מימרן מהרב אורי זוהר, התייחסות לקשר בין נגיף הקורונה וההשפעה שלו על סדר היום לבין ימי הרחמים והסליחות, "אנחנו רואים כאן את יד השם ללא שום ספק. היו מגיפות קשות מאלה בעולם, אבל מגיפה כזו שמשתקת את כל העולם החיצוני, הפיננסי, המסחרי. שלטון, שררה, עושק – הכל מאבד משמעות. כל העולם החיצוני מתפרק. הקב"ה לא עוזב אותנו לרגע. כל מה שהוא עושה הוא עושה למען עם ישראל, למען האנושות שאנחנו במרכזה".

    הרב מספר על הפעילות בארגון הפעילים "לב לאחים" והשינוי שחל באנשים שפונים לארגון בתקופה האחרונה: "אנחנו עובדים בלב לאחים כבר עשרות שנים ואתה רואה עכשיו שאנשים מרגישים שאין למי לפנות. אף אחד לא יודע מימינו ומשמאלו ואף אחד לא מעיז להודות בזה", הרב מסביר כי לכל הקורות אותנו "יש מטרה אחת ויחידה והיא – "ראו עתה, כי אני אני הוא, ואין אלוהים עמדי. אני אמית ואחיה, מחצתי ואני ארפא ואין מידי מציל.." זה פסוק מפרשת האזינו, הפרשה שקוראים השבוע".

    הרב מדבר על הגאולה הקרובה: "אחים יקרים תדעו, זהו זה. אני אין לי ספק. מרן שר התורה ר' חיים קנייבסקי שליט"א אומר את זה בשנתיים, שלוש האחרונות בריש גליה: אנחנו לפני הגאולה. הנה אנחנו רואים לנגד עינינו, זה בדיוק המטרה של כל העניין, לחזור פנימה לנקודה הפנימית של שכינתו הקדושה בתוכנו וכל אדם מוזמן. אנחנו אומרים פעמיים בכל יום "שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד.." האמונה בייחוד הזה, בייחודו יתברך, אין עוד מלבדו. זה מה שמחזיק את עם ישראל לדורותיו. זה דבר שלא זז מעם ישראל בכל שנות קיומו".

    על יום הכיפורים בצל התקנות וההגבלות, אומר הרב אורי זוהר: "אנחנו נקיים את יום הכיפורים בכל תנאי. לפי התקנות. אם זה בחוץ או איפה שהרבנים שלנו יקבעו. הרבנים הם המנהיגים שלנו. אנחנו לא נוכל לעמוד בתנאים האלה? עם ישראל קיים את יום הכיפורים בתנאים קשים מאלה. באינקוויזיציות ובשריפות. מה שהרבנים יגידו לנו את זה נעשה".

    הרב מבקש לשתף את המאזינים בנקודה שאותה העביר לנכדיו ונכדותיו וכפי שהוא אומר: "אני אומר את זה ביום עשר פעמים". "אני אתן לכם עצמה בעניין הזה. פסוק אחד במשלי, שבע תיבות, עם רש"י הקדוש, שהגאון אומר שכל מילה ברש"י זה רוח הקודש. פרק יז' פסוק כג': "שוחד מחק רשע יקח להטות ארחות משפט.." רש"י הקדוש מפרש: "שוחד מחק רשע יקח – הקב"ה מקבל דברי הכנעה ופיוס מחק הרשעים כלומר בסתר בינו לבינם. להטות ארחות משפט – להפוך דינו מרעה לטובה". לא יאומן כי יסופר. אנחנו לא רשעים אנחנו אנוסים. מחיק רשעים בסתר. לדבר עם בורא עולם מעומק הנשמה. בסתר בינך לבין עצמך. כל רגע שאתה יכול. אבא קשה לי, היצר הרע מתגבר. נכון אלף פעמים הבטחתי אבל אתה לא איבדת תקווה ממני, עובדה החזרת בי נשמתי".

    הרב אורי זוהר אומר על עצמו: "זה עוזר לי בעבודת השם כל יום. מי לא נופל? אני אמרתי את זה 10 פעמים כל יום. אמרתי לנכדים לנכדות לכולם. אתה מרגיש איך הקב"ה עונה לך דרך מקרים קטנים שקורים לך בכל יום. כל אחד מאתנו הוא בן יחיד. ה-DNA שונה לחלוטין מזולתו. משם, מעומק הנשמה, לדבר לבורא עולם וזה מוציא את האדם מעומק האפילה. אור חדש מציון תאיר ונזכה כולנו במהרה לאורו".

    הרב מדבר על מהפיכת התשובה: "המהפכה שעשה מרן הרב שך עם מרן הרב אלישיב ומרן הגרש"ז אויערבך זכר צדיקים לברכה עם ארגון "לב לאחים". הם עשו דבר שלא היה בתולדות כל עם ישראל. לא פנו לעסקנים, אלא לבני תורה, לעולם התורה. אתם יוצאים היום ודופקים על בתים. אתה רואה אלפי ילדים נרשמים למוסדות תורה. נכנסים לבתים שומעים דברי אלוקים חיים. לא רק "לב לאחים", יש הרבה ארגונים שפועלים, כל אחד מאתנו יכול לקרב המון מעם ישראל. בתפילות שלנו צריך לבקש על כלל ישראל. אנחנו לא מזידים ולא שוגגים אנחנו אנוסים להגיד לבורא עולם "אנוס רחמנא פטריה". "ותעל שוועתם אל האלוקים..", אנחנו ניגאל בקרוב ממש לעיננו ממש".

    לסיום, התבקש הרב על ידי מימרן לברך את המאזינים: "אל תהי ברכת הדיוט קלה בעיניך ולא בעניכם", אמר הרב בענווה, "אני מברך כל אחד ואחד מאתנו שבע"ה יזכה לפתוח את לבו לאבינו שבשמים, לדבר עם בורא עולם כבן שמתחנן אל אביו וכך נזכה לגאולה שלמה במרה בימינו אמן".



    0 תגובות