- רדיו קול חי - -

סערת ההפגנות נמשכת; הימין: "חוסר אחריות"; השמאל: "זכות יסוד"

ההפגנות נגד הממשלה המתקיימות מידי שבוע בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים ומחאות נוספות המצטרפות אליהן לעיתים ממוקדים שונים, ממשיכות לעורר סערה ולתפוס את מרכז השיח הציבורי והפוליטי, כאשר מימין טוענים כי יש להגביל אותן יותר ויותר ואף לא לאפשר את קיומן כלל בתקופת הסגר בטענה כי ההתקהלויות תורמות להתפשטות הקורונה, ומנגד משמאל מגנים בחירוף נפש על זכותם של אנשים להפגין כזכות יסוד שאין לפגוע בה ויהי מה.

כזכור, הדיונים בממשלה ובקבינט הקורונה בשבוע החולף עסקו לא מעט בנושא ההפגנות ואף הובילו לעימותים לא מעטים בין כחול לבן לליכוד סביב הנושא.

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר שב ותקף את חברי כחול לבן על עמדתם לאפשר את קיום ההפגנות, שממשיכות להתקיים הערב (מוצ"ש) חרף הסגר: "רואים את ההפגנות המתריסות ושומעים את גנץ ואת כחול לבן ומיד מבינים שהם עושים הכל כדי להפוך את הקואליציה לגועליציה. בגל הראשון כשנתניהו עבד בלי ההפרעות שלהם צלחנו אותו בגדול, היום הם רק מפריעים לנו כדי להחריב אותנו יחד איתם. ‏הממשלה ה'פרטצ׳יטטית' הזו חייבת להתפרק בהקדם".

שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף אף הוא את ההפגנות וקרא לאזרחי ישראל שלא לנהוג כמו המפגינים: "אני קורא לאזרחי ישראל – אל תיקחו דוגמה מהמפגינים הערב. הם ניצלו משיכת זמן בכנסת כדי להזיק לבריאותם ולבריאות הסובבים אותם. בעזרת ה' ביום שלישי נסיים את החקיקה וגם ההפגנות יוגבלו. אנחנו בערב יום כיפור. בואו נשמור זה על זה, נקפיד על הנחיות הסגר. זו ערבות הדדית. שבוע טוב".

מנגד, יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, הביע כצפוי את תמיכתו בהמשך ההפגנות בדברים שאמר למפגינים בסיור בגשרי המחאה: "לאחר שטירפדנו בכנסת את החוק שאוסר הפגנות לחלוטין, כמו באיראן ורוסיה, המחאה רק תתעצם. הציבור בישראל לא יתן שישתיקו אותו. עשרות אלפי ישראלים מצביעים גם היום ברגליים באחד ממפגני המחאה המרשימים ביותר בתולדות המדינה. לא ניתן לממשלה לפגוע בזכות המחאה ובמקום לחסל את הנגיף – לחסל את הדמוקרטיה. במוצאי שבת הבאה, יצאו לרחובות עשרות אלפים נוספים".