צ'כיה תרכוש את מערכת ההגנה ספיידר של 'רפאל'

    קובי פינקלר No Comments on צ'כיה תרכוש את מערכת ההגנה ספיידר של 'רפאל'

    משרד ההגנה של צ'כיה הודיע למשרד הביטחון הישראלי על החלטתו להצטייד, בתום תחרות בינלאומית, במערכות הגנה אווירית ישראליות מפיתוח חברת 'רפאל'

    צילום: דוברות רפאל
    20:26
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום הליך תחרות בינלאומי, שארך מספר שנים, הודיע בסוף השבוע משרד ההגנה הצ'כי לאגף היצוא הביטחוני 'סיבט' במשרד הביטחון על החלטת ממשלת צ'כיה להצטייד במערכות הגנה אווירית ישראליות להגנת שמי המדינה. ממשלת צ'כיה אישרה לפתוח במו"מ לרכש 4 סוללות 'ספיידר' ישראליות במסגרת הסכם בין משרדי הביטחון של שתי המדינות (GTG).

    צ'כיה תחל במו"מ לרכש 'ספיידר' (SPYDER) מתוצרת חברת 'רפאל', הכוללות גם מערכות מכ"מ מתוצרת אלתא של התעשייה האווירית. ישראל נבחרה כספק יחיד בפרויקט וההסכם הצפוי בין משרדי הביטחון של המדינות, מוערך במאות מיליוני דולרים. 'ספיידר' היא מערכת הגנה אווירית המבוססת על טילי אוויר-אוויר פיתון ודרבי, מתוצרת רפאל, ומיועדת ליירט מגוון איומים אוויריים, לרבות מטוסים, מסוקים ומל"טים.

    שר הביטחון, בני גנץ: "אנו מודים לממשלת צ'כיה על השותפות ועל ההחלטה להצטייד במערכות ההגנה האווירית של ישראל. זהו צעד משמעותי נוסף בהידוק היחסים הביטחוניים בין שתי המדינות ובשורה גדולה לתעשיות הביטחוניות הישראליות בתקופה מורכבת".

    אריאל קארו, סמנכ"ל בכיר לשיווק ולפיתוח עסקי ברפאל: "אנחנו גאים בבחירתה של ממשלת צ'כיה, במערכת הספיידר מתוצרת רפאל, בתהליך שהתקיים בין משרדי הביטחון של ישראל וצ'כיה. ההחלטה להצטייד בספיידר היא הבעת אמון משמעותית ביכולות המוכחות של מערכות ההגנה האווירית של רפאל, הכוללות את כיפת ברזל, קלע דוד וספיידר, מערכת שכבר נמכרה ונמצאת בשימוש במספר מדינות בעולם".



    0 תגובות