- רדיו קול חי - -

כמידי שבוע: מחאות מול מעון ראה"מ ועל הגשרים בת"א

מאות עד אלפי אנשים צפויים להשתתף הערב (מוצ"ש) כמידי שבוע במחאות מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים בדרישה להתפטרותו. בנוסף, מתקיימות במקביל מחאות נוספות במספר מוקדים בתל אביב, על גשרים ובמספר כיכרות.

המשטרה מבהירה כי השוטרים במחסומים הונחו לאפשר לכל אדם הגעה למחאות והמשטרה אף נערכת לקיומן בגבולות החוק ובהתאם לתקנות. "לצערנו", מציינים במשטרה "קיימים נהגים רבים המשתמשים בתקנות לרעה בניסיון לשבש את פעילות האכיפה ולנוע לצורך שלא הוגדר כחיוני ומותר בעת הזו, מה שמחייב את השוטרים לבצע בדיקות ולהפעיל שיקול דעת היכן שנדרש. לצד זאת, מקרים נקודתיים שהועלו בהם השוטרים פעלו תוך שיקול דעת מוטעה, טופלו והנהלים חודדו בהתאם".

המחאה בירושלים: כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה ולשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור.

במסגרת התקנות שנכנסו לתוקפן ביום שישי, המשטרה הודיעה כי תאכוף במהלך המחאות את התקנות הנוגעות למניעת הצטופפות ושמירת מרחק של 2 מטרים בין מפגין למפגין וכן חובת עטיית מסיכות פנים בכל מהלך המחאות.
במשטרה מזכירים כי חל איסור על הצטופפות של המון בתא שטח ללא שמירת מרווחים.

כמו כן מזכירים במשטרת ישראל כי באשר לכל פעילות של הקמת רעש באזור מגורים במסגרת מחאה: על פי החלטת בגצ החל מהשעה 21:30 חל איסור על הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול או מגאפון). לאחר השעה 23:00 חל איסור על שימוש באמצעי ההגברה.

משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על שמירת מרחק בין המשתתפים לצורך שמירה על בריאות הציבור ומניעת הדבקה המונית.

המשטרה שבה ומדגישה, כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין.